“Bra service, maträtter för alla mixat med polska specialiteter”
Omdöme om Tawerna

Tawerna
Rankad som nr 120 av 590 Restauranger i Gdansk
Kök: Polskt
Omdömet skrevs februari 26 2017

Mycket trevlig personal som till viss del till och med kunde svenska. Stora goda portioner, rekommenderar soppan som serveras i nybakat bröd samt den vegetariska rätten med fylld paprika.

Tack Carl I

Omdömet skrevs februari 18 2017 från mobil enhet

Riktigt god mat. Både vin, mat och öl smakade suveränt! Värt ett eller flera besök! Servisen var i världsklass.

Tack Dennis_Buddha
Omdömet skrevs februari 13 2017

Välsmakande mat och stora portioner.
Kan verkligen rekommendera den vegetariska rätten. Ost och spenat fylld paprika och grillade grönsaker.
Maken åt fläsklägg med ugns potatis och surkål, det var väldigt gott

Tack Anna H
Omdömet skrevs augusti 4 2016 från mobil enhet

Denna restaurang ligger precis i slutet av hamnpromenaden vilket gör att det är betydligt lugnare här. Har en stor uteservering mot kanalen. Här åt vi den absolut bästa måltiden under vår vistelse i Gdansk. Tänk om det polska köket alltid skulle vara som på denna restaurang. Klassisk polsk mat men som känns väldigt modern. Personalen var också mycket bra.

Tack Mariette V
Omdömet skrevs juli 16 2016 från mobil enhet

Vi skulle äta där under lunchen, men kyparen "glömde" ge oss lunchmenyn med de billigare rätterna. Vi fick den dock när vi frågade efter den.

Maten var helt okej, och med lunchpriserna var det faktiskt ganska prisvärt. Killarna i personalen verkade dock tycka att det var roligare att stå och småprata bakom baren än att hjälpa gästerna.

OBS! Denna restaurang lägger på dricksen direkt på notan. Kan vara bra att veta.

Skulle nog inte gå tillbaka...

Tack Hanna N

Resenärer som tittade på Tawerna tittade också på

Gdansk, Pomerania Province

Besökt Tawerna? Berätta vad du tyckte!