“Polsk öl o mat”

Rankad som nr 103 av 708 Restauranger i Gdansk
Bra för: Större grupper
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Lunch, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 11 november 2017 från mobil enhet

Vi provade Polens specialitet Surek (soppa i fralla..) och korv med surkål. Korven var god, soppan sådär. Framförallt går man hit om man gillar öl!

Datum för besöket: november 2017
Tack Theresetravel

Omdömet skrevs 18 september 2017 från mobil enhet

Stannade till för en vätske pause. Min man blev glad då dom gör sin egen öl och provade av. Själv tog jag kaffedrink. Allt var gott.
Var även här i maj o då var det mycket mer folk o då fick man vänta på service men nu var det mindre folk o det gick fort.

Datum för besöket: september 2017
Tack aasaniels
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

Vi är jättenöjda med både mat och öl.
Vi har provat förrätt med kantareller.
En soppa och dumplings.

Kött
Fisk
För barnen
Dessert

Vi älskade, de Beersnacks vi provade.
Friterad potatisklyftor med stark sötsursås och creme fresh.
Samt Bavarian camembert cheese mousse served with a pretzel.

Kan varmt rekommendera.

Datum för besöket: september 2017
Tack 135magnusb
Omdömet skrevs 15 augusti 2017

Vi var där flera gånger då det låg precis utanför vårt hotell. Åt aldrig mat här utan drack bara öl eller drinkar. God öl. Medelmåttiga drinkar till höga priser, jämfört med andra och bättre ställen.

Datum för besöket: augusti 2017
Tack angelicas2016
Omdömet skrevs 9 augusti 2017

Trevligt läge precis vid hamnen, stor uteservering och en bra trubadur. Maten var helt okej, flanksteken något seg men i övrigt en bra rätt. Restaurangen har ett eget bryggeri vilket gör att det fanns en del mycket god öl att välja på. Det finns en del att önska vad gäller servicen, ett stort minusbetyg på att en av servitriserna anklagade oss för att inte ha betalat, trots att vi självklart hade gjort det, inklusive dricks.

Datum för besöket: augusti 2017
Tack Martin D

Resenärer som tittade på Brovarnia Gdansk tittade också på

Gdansk, Pomerania Province

Besökt Brovarnia Gdansk? Berätta vad du tyckte!