“Mycket trevligt!”

Boat Hotel Matylda Ristorante
Rankad som nr 254 av 6 084 Restauranger i Prag
Bra för: Vacker utsikt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Uteservering, Bokningar
Område: Nové Město (Nya staden)
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vällagad mat och servicen var toppen!
Vi åt buffelmozzarellan med prosciutto, tartaren, spagetti med salsiccia, gnocchi med fläskfilé och avslutade med pannacotta. Kan varmt rekommenderas. + för de trevliga killarna som serverade oss med en glimt i ögat :)

1  Tack Ronja79

Omdömet skrevs 18 oktober 2017

En italiensk "pärla" på floden.
Mysigt att både sitta inne och ute på däck och avnjuta den goda maten.
Mycket trevlig personal och bra service.

Tack Yxan69
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Väldigt god mat och trevlig personal. Vi satt på en uteservering (brygga mellan båtarna) och kunde titta på floden hela tiden.

Tack Emma P
Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Mycket god mat och ett fantastiskt läge. Båten ligger fint med utsikt över floden och Pragborgen. Maten var vällagad och väldigt god

Tack Oscar W
Omdömet skrevs 3 april 2017

Vi skulle egentligen leta upp en vietnamesisk restaurang. Dagen innan hade vi testat "the czech cuisine" och det tänkte vi inte göra om igen........
Så vi gick längs Moldau och nere vid "det dansande huset" låg den här båten förtöjd. Restauranger på båtar brukar ju sällan vara någon höjdare, men menyn utanför såg intressant ut, så vi vågade oss in. Fullt med folk och hög stämning och vi fick det sista lediga bordet. Hade inte bokat i förväg, vilket hade varit en bra idé.
Efter ett glas förstklassig prosecco var vi redo att beställa.
Förrätt: Carpaccio di polpa, alltså extremt tunt skuren bläckfisk. Och extremt gott!
Vin: Vitt från Lugana, halva priset mot i Sverige, som allting annat.
Sen blev det en väl behandlad hälleflundra. Nådde kanske inte samma höjd som förrätten, men riktigt god den också.
Servisen verkade något underbemannad och därmed lite stressad. Men samtidigt väldigt uppmärksam, vänlig och förekommande.
Ett ställe vi verkligen kan rekommendera, men för att få fönsterbord: boka!

1  Tack Keldbylille

Resenärer som tittade på Boat Hotel Matylda Ristorante tittade också på

Besökt Boat Hotel Matylda Ristorante? Berätta vad du tyckte!