“Usel service”

Restaurant U Prince
Rankad som nr 4 615 av 6 044 Restauranger i Prag
Kök: Franskt, Tjeckiskt, Internationellt
Bra för: Lokal mat
Område: Staré Město (Old Town)
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Besök inte den här restaurangen!

Jag och en vän åt lunch på U Prince häromdagen - vilket förstörde resten av vår dag. Efter vi fått bord på uteserveringen och servitrisen tagit vår order kommer servitrisen med brunt, torrt bröd som vi ber henne ta bort men hon vägrar och säger att det passar med olja till maten. Vi får be en annan servitris ta bort det. Efter ett tag kommer vår servitris tillbaka till vårt bord och börjar hastigt bläddra i menyn och mumla peka på rätterna vi beställt - hon har då förmodligen glömt våra beställningar eller tappat bort pappret hon skrev upp dem på. Under tiden vi väntar på maten ser vi flera andra gäster som granskar sina kvitton irriterat. Vi ser även att när servitriserna inte rör sig bland borden står de och pratar och övervakar gästerna vilket var väldigt obehagligt och otrevligt. Vi får in varsin liten portion med mat. Jag fick en laxbit, ärtpure samt tre små potatisbitar (!). När vi ber om notan ser jag att huvudservitrisen och resten av servitörerna samlas kring kassan. Hon kommer sedan fram till oss med ett kvitto där hon adderat ”couvert” på 60 czk som hon menar är skatt. Sedan säger hon att serviceavgiften inte är inkluderad och står tyst medan vi försöker få fram att vår servitris var oartig och knappt gett oss någon service.

Kort och gott, servicen här är usel. De är kalla, oartiga och obehagliga och verkar hata sina gäster. Gå inte hit.

Tack nina899

Omdömet skrevs 10 september 2017

Det fanns många olika rätter att välja på och vi satt på uteserveringen med bra läge. Jag kan tänka mig att det även är mysigt att sitta inne när vädret inte tillåter att sitta ute. Det såg mysigt ut.
Vi åt kött och pasta. Det gick bra att byta potatis mot grönsaker och vi fick maten ganska snabbt. Bra och enkel service och priserna var överkomliga med tanke på läget och maten. Vi var väldigt nöjda med helheten även om det inte var toppklass på allt. Efter maten åkte vi upp till takterassen där vi tog en drink. Det var verkligen värt ett besök.

Tack Anneli K
Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

En väldigt dålig restaurangupplevelse från början till slut.
Det började med att vi gick och frågade några servitörer om det fanns bort lediga, de svarade ganska otrevligt, sätt er vart ni vill!
Under tiden vi väntade på våran beställning så satte det fram en korg med torra frallor, inget smör eller annat, bara en korg torra frallor. Vi kände att detta var ingenting vi ville ha så vi satte den åt sidan. Sedan kom en tjej och tog lite bilder på oss. Och sedan kom hon ut med kortet, gjort som en kylskåpsmagnet och frågade om vi ville köpa den. Vi sa nej, och då blev hon lite småtjurig och gick där ifrån.
Sedan kom maten så var högst OK.
När vi ätit upp ville vi bara där ifrån så vi bad om notan. Och där står det torra frallorns med. Vi frågade varför brödet står med, vi har ju inte rört det. Svaret blev att det står i menyn att det tillkommer en kostnad för brödet. Detta var ingenting vi uppmärksammade. Ska man nu göra så, så kan vi tycka att man kan göra det bra och bearbetat. Vi betalade och gick. Vi brukar vara generösa med dricks, men det blev absolut ingen dricks för detta besöket.
Rekomenderas inte!

Tack Hampus B
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Dålig service. Fick fel förrätt. Servitörerna är väldigt förvirrade o stressade. Inte speciellt trevliga. Hamburgare. Som beställdes va kall med torrt bröd. Risotton jag åt va inge speciell. Åt endast halva. Finns mycket bättre ställen.

Tack Camilla S
Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

En av de sämsta restaurangerna jag har varit på när det gäller service! En riktig turistfälla som vi dessvärre gick på. Åt min sämsta risotto med snus torr fisk på detta ställe!

Det enda positiva med detta ställe är läget thats it.

Tack PZigante

Resenärer som tittade på Restaurant U Prince tittade också på

Besökt Restaurant U Prince? Berätta vad du tyckte!