Omdömet skrevs 21 april 2016 från mobil enhet

Helt ok hotell. Läget är det bästa . Helt o rent o prisvärt. Dock inte betyg 4:a. Undvik rum 201 - fönster in mor gården och kulvert.
Små moderna rum med AC, kyl o värdeskåp. Personalen småtrött som många andra i Prag men hjälpsamma. Rekommenderar ändå hotellet för weekends - man är ju inte i Prag för att ligga inne på rummet .

Bodde här: april 2016, reste med vänner
Tack Annette J
Omdömet skrevs 15 oktober 2015

Hotellet ligger bra till om man vill ha nära till gamla stan och även till den stora shoppinggatan ( gågatan) med massor av affärer.
Rummen var ganska små men helt ok, sängarna var dock lite sämre, tyvärr så drog det ner betyget!

Tips för att välja rum: Spelar nog inte så stor roll..
  • Bodde här: april 2015, reste med vänner
Tack KentMikael22
Omdömet skrevs 17 april 2015 från mobil enhet

Bra centralt läge, nära allt även tunnelbanan och spårvagn. Ganska små rum men behöver inte större för att bara sova. Frukosten på hotellet var som standarden på de flesta hotell jag bott på. Vi kommer gärna tillbaka igen

Bodde här: april 2015, reste med vänner
Tack Lars C
Tomas69, Manažer på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 april 2015

Hello,
Thank you for your review of our Hotel, our unique location.
We look forward to welcoming you back to Prague and The Perla Hotel again, in the near future.

Sincerely,
Lucie

Omdömet skrevs 13 april 2015 från mobil enhet

Bra hotel, hjälpsam personal. Tack till personalen i receptionen som ordnade biljetter till konsert. Bra frukost med variation. Nära till stora torget med astronomiska uret.
Tips! Tag buss och tunnelbana till och från flygplatsen, bara 32 koruna/resa!

Bodde här: april 2015, reste med vänner
1  Tack Sangsvan
Omdömet skrevs 13 april 2015

För tredje året i rad valde vi att åka utomlands för att fira sambons födelsedag. Denna gången föll valet på Prag. Vi åkte tillsammans med goda vänner. Efter många om och men och letande på nätet föll valet på Perla Hotel. Bra läge och bra pris.
Hotellet låg i gamla stan och det var gångavstånd till allt. Sevärdheter, shopping, restauranger etc.
Vi fick ett stort hörnrum på tredje våningen med utsikt över det lilla torget och takåsarna. Jättemysigt.
Rummet var rent och fräscht med sköna sängar. Speglar på väggarna.
(Har man ett rum längre ner kan man störas en del av livet utanför men hotellet hade försett alla gäster med öronproppar som fanns i små förpackningar på nattduksbordet)
Det fanns TV och kylskåp på rummet.
Badrummet var fräscht, dock var badkaret lite högt och smalt. Kan vara svårt för en del att ta sig i och ur. Saknade halkskydd. Enda negativa i rummet var att duschväggen bara bestod av en liten skärm som täckte halva ytan vilket gjorde att vattnet skvätte över golvet.
Ingen heltäckningsmatta i rummet, SKÖNT !
Frukosten var bra och hade det man kan önska sig. Yoghurt, müsli, kaffe, mackor etc.
På kvällen var det bar i matsalen men den var tom på folk.
Personalen var trevlig och tillmötesgående. Jag hade bokat champagne och blommor till min sambo och de stod i rummet när vi kom, fräscht.
Vi bokade transport till och från hotellet via receptionen och det kostade 680 tjeckiska kronor per väg. Bokar man hotellrummet via deras egna hemsida så bjuder de på hämtningen från flygplatsen.
Sammanfattningsvis: Ett mysig resa till en mysig stad, bra hotell som jag gärna återkommer till och verkligen kan rekommendera.
Litet tips : Vill du handla med dig något till Sverige så gör det i stan för det är dyrare på flygplatsen.

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är tystare.
  • Bodde här: april 2015, reste som ett par
1  Tack MJensen371
Tomas69, Manažer på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2015

Hello,
Thank you very much for such a nice review and we are lucky to read, that you were satisfied.
We hope that you will come back to us.
We look forward for your next visit.

With best regards
Lucie