Omdömet skrevs 13 april 2015 från mobil enhet

Bra hotel, hjälpsam personal. Tack till personalen i receptionen som ordnade biljetter till konsert. Bra frukost med variation. Nära till stora torget med astronomiska uret.
Tips! Tag buss och tunnelbana till och från flygplatsen, bara 32 koruna/resa!

Bodde här: april 2015, reste med vänner
1  Tack Sangsvan
Omdömet skrevs 13 april 2015

För tredje året i rad valde vi att åka utomlands för att fira sambons födelsedag. Denna gången föll valet på Prag. Vi åkte tillsammans med goda vänner. Efter många om och men och letande på nätet föll valet på Perla Hotel. Bra läge och bra pris.
Hotellet låg i gamla stan och det var gångavstånd till allt. Sevärdheter, shopping, restauranger etc.
Vi fick ett stort hörnrum på tredje våningen med utsikt över det lilla torget och takåsarna. Jättemysigt.
Rummet var rent och fräscht med sköna sängar. Speglar på väggarna.
(Har man ett rum längre ner kan man störas en del av livet utanför men hotellet hade försett alla gäster med öronproppar som fanns i små förpackningar på nattduksbordet)
Det fanns TV och kylskåp på rummet.
Badrummet var fräscht, dock var badkaret lite högt och smalt. Kan vara svårt för en del att ta sig i och ur. Saknade halkskydd. Enda negativa i rummet var att duschväggen bara bestod av en liten skärm som täckte halva ytan vilket gjorde att vattnet skvätte över golvet.
Ingen heltäckningsmatta i rummet, SKÖNT !
Frukosten var bra och hade det man kan önska sig. Yoghurt, müsli, kaffe, mackor etc.
På kvällen var det bar i matsalen men den var tom på folk.
Personalen var trevlig och tillmötesgående. Jag hade bokat champagne och blommor till min sambo och de stod i rummet när vi kom, fräscht.
Vi bokade transport till och från hotellet via receptionen och det kostade 680 tjeckiska kronor per väg. Bokar man hotellrummet via deras egna hemsida så bjuder de på hämtningen från flygplatsen.
Sammanfattningsvis: Ett mysig resa till en mysig stad, bra hotell som jag gärna återkommer till och verkligen kan rekommendera.
Litet tips : Vill du handla med dig något till Sverige så gör det i stan för det är dyrare på flygplatsen.

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är tystare.
  • Bodde här: april 2015, reste som ett par
1  Tack MJensen371
Tomas69, Manažer på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2015

Hello,
Thank you very much for such a nice review and we are lucky to read, that you were satisfied.
We hope that you will come back to us.
We look forward for your next visit.

With best regards
Lucie

Omdömet skrevs 4 augusti 2014

Vi har precis kommit hem från en tre nätter lång vistelse på Perla hotel, som vi hittade via Hotels.com. Dock bokade vi via hotellets egna sida för att få gratis hämtning på flygplatsen vilket ingår när man bokar minst tre nätter, samt också en välkomstdrink i hotellets egna bar.

Hotellets läge är perfekt, mitt emellan den gamla stan och shoppingkvarteren, med ca 100 meter till båda. Området är fullt av mysiga restauranger och barer.

Rummen är varken stora eller små, utan har en lagom storlek och det finns allt man behöver så som en effektiv AC, minibar, hårtork, tv etc. De är väldigt modernt och snyggt inredda och både rummet och badrummet kändes väldigt fräscht. Det är inte lyhört heller.

Frukosten serveras i en fin och modern matsal, och har inget enormt utbud men ändå precis det där som vill ha (t.ex. Flera olika bröd, juicer, pålägg, yoghurtar, äggröra, bacon) samt gott "Illy"-kaffe och en perfekt och trevlig service från de som dukar undan på borden.

En dag överraskades vi av regn när vi skulle gå ut och då frågade vakten direkt om vi inte ville låna paraplyer, vilket vi såklart gjorde.

Återresan till flygplatsen tog vi också genom hotellet, det kostar 680 korunas (ungefär 230 kr) om man bokar via dem, vilket kändes smidigt och säkert!

Sammantaget så är det härrör riktigt bra hotell som är värt varenda krona. Om vi återkommer till Prag så kommer vi definitivt bo här igen!

• Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack Emma E
Tomas69, Manager på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 18 augusti 2014

Thank you very much for your kind comments about our Hotel unique location and service provided by our team. It was a great pleasure to have you with us on this very special occasion and we look forward to welcoming you back to Prague and The Perla Hotel again, in the near future. Sincerely,
Daniela

Omdömet skrevs 3 maj 2014

Detta är ett utmärkt hotell för sin prisklass. Perfekt läge. Centralt med gångavstånd till allt. Rent och fräscht. Inte lyhört, varken uppifrån eller från sidorna. Ingen störande trafik trots fönster mot gatan. Trevlig personal. Bra frukost. Kan absolut rekommendera detta lilla prisvärda hotell.

• Bodde här: april 2014, reste som ett par
Tack Titti E
Omdömet skrevs 27 mars 2014

Dålig service! Kändes som om receptionspersonalen inte ville ha oss där! Hotellrummet var superlitet, och väggarna var så tunna så det kändes som en dinosaurie som klampade runt utanför rummet när någon gick förbi. Obekväma kuddar, vaknade med nackspärr varje morgon.
Det enda som var bra var läget. Väldigt centralt.

• Bodde här: december 2013, reste som ett par
Tack Cecilia V
Tomas69, General Manager på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 april 2014

Tack för din kommentar. Jag är ledsen att du inte var nöjd på hotellet. Ja, rummen är mindre, jag håller med. Jag är ledsen för din negativa erfarenheter med personalen och jag ber om ursäkt. Jag kommer att försöka se till att gästerna får en bättre service. Tomas - GM