2025 av 1 385 omdömen
Omdömet skrevs 4 augusti 2014

Vi har precis kommit hem från en tre nätter lång vistelse på Perla hotel, som vi hittade via Hotels.com. Dock bokade vi via hotellets egna sida för att få gratis hämtning på flygplatsen vilket ingår när man bokar minst tre nätter, samt också en välkomstdrink i hotellets egna bar.

Hotellets läge är perfekt, mitt emellan den gamla stan och shoppingkvarteren, med ca 100 meter till båda. Området är fullt av mysiga restauranger och barer.

Rummen är varken stora eller små, utan har en lagom storlek och det finns allt man behöver så som en effektiv AC, minibar, hårtork, tv etc. De är väldigt modernt och snyggt inredda och både rummet och badrummet kändes väldigt fräscht. Det är inte lyhört heller.

Frukosten serveras i en fin och modern matsal, och har inget enormt utbud men ändå precis det där som vill ha (t.ex. Flera olika bröd, juicer, pålägg, yoghurtar, äggröra, bacon) samt gott "Illy"-kaffe och en perfekt och trevlig service från de som dukar undan på borden.

En dag överraskades vi av regn när vi skulle gå ut och då frågade vakten direkt om vi inte ville låna paraplyer, vilket vi såklart gjorde.

Återresan till flygplatsen tog vi också genom hotellet, det kostar 680 korunas (ungefär 230 kr) om man bokar via dem, vilket kändes smidigt och säkert!

Sammantaget så är det härrör riktigt bra hotell som är värt varenda krona. Om vi återkommer till Prag så kommer vi definitivt bo här igen!

• Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack Emma E
Tomas69, Manager på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 18 augusti 2014

Thank you very much for your kind comments about our Hotel unique location and service provided by our team. It was a great pleasure to have you with us on this very special occasion and we look forward to welcoming you back to Prague and The Perla Hotel again, in the near future. Sincerely,
Daniela

Omdömet skrevs 3 maj 2014

Detta är ett utmärkt hotell för sin prisklass. Perfekt läge. Centralt med gångavstånd till allt. Rent och fräscht. Inte lyhört, varken uppifrån eller från sidorna. Ingen störande trafik trots fönster mot gatan. Trevlig personal. Bra frukost. Kan absolut rekommendera detta lilla prisvärda hotell.

• Bodde här: april 2014, reste som ett par
Tack Titti E
Omdömet skrevs 27 mars 2014

Dålig service! Kändes som om receptionspersonalen inte ville ha oss där! Hotellrummet var superlitet, och väggarna var så tunna så det kändes som en dinosaurie som klampade runt utanför rummet när någon gick förbi. Obekväma kuddar, vaknade med nackspärr varje morgon.
Det enda som var bra var läget. Väldigt centralt.

• Bodde här: december 2013, reste som ett par
Tack Cecilia V
Tomas69, General Manager på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 april 2014

Tack för din kommentar. Jag är ledsen att du inte var nöjd på hotellet. Ja, rummen är mindre, jag håller med. Jag är ledsen för din negativa erfarenheter med personalen och jag ber om ursäkt. Jag kommer att försöka se till att gästerna får en bättre service. Tomas - GM

Omdömet skrevs 25 juli 2013 från mobil enhet

Trevlig personal, fina lokaler bra läge. Upplevde frukosten som bra.
ACn på rummet skramlade dock en hel del, vi var ett sällskap på 6 pers på tre rum och alla upplevde detta som störande nattetid. Med tanke på detta och på priset skulle vi nog därför inte åka tillbaka, god nattsömn är ju ett hotellrums viktigaste sak att ombesörja. Bara 1 av 3 rum hade dessutom kylskåp och detta innehöll ingen minibar.

• Bodde här: juli 2013
Tack Sarcofilus
Omdömet skrevs 20 maj 2013 från mobil enhet

Mysigt hotell med trevlig och hjälpsam personal. Bra läge, beläget på en tvärgata från stora shoppinggatan. Nära till tunnelbana. Litet frukostrum, men personalen var snabb på att duka bord så fort det blev ledigt.

• Bodde här: maj 2013
1  Tack Sannapannakaffekanna
Tomas69, General Manager på Perla Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 maj 2013

Thank you for your nice and fair review. All the best while travelling to next destinations. Best regards , Tomas