Omdömet skrevs 25 december 2017 från mobil enhet

Mycket bra läge med gångavstånd till det mesta. Lyhörda rum. Hotellet har sett sina glans dagar. Känns väldigt mycke 80 tal men hotellet har alla faciliteter man önskar sig så det fungerar. Trevlig och hjälpsam personal.

Datum för vistelsen: december 2017
Tack Kim93140
Omdömet skrevs 18 september 2017 från mobil enhet

Hotellet är lugnt beläget i Prags new town och med gångavstånd till alla sevärdheter. Vi bodde i ett superior rum och rummet var rent och mysigt. På rummet finns vattenkokare och te, minibar med prisvärda drycker samt toalettartiklar. Frukosten är ok, men om du är vegetarian så är utbudet dåligt. Personalen är vänlig och tillmötesgående. Trevlig bar på entréplan. Runt hörnet ligger U FLeku, gammal anrik ölhall, som är värt ett besök trots mycket turister. Väldigt god öl! Jag kan varmt rekommendera Caesar hotel.

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Voyager241772
Omdömet skrevs 17 september 2017

Helt okej hotell med väldigt bra läge nära de flesta sevärdheterna. Först fick vi ett väldigt mörkt rum med utsikt mot en vägg och en hiskelig säng med nån ställning med syntetgardiner runtom. Vi bad att få byta rum och fick då ett rum på översta våningen med utsikt mot ett bostadshus och lite tinnar och torn från stan. Fanns just ingen stadsutsikt från detta hotell, men det rummet var mycket ljusare och trevligare! Kanske lite hårda sängar.

För att komma in i hotellentrén skulle man hålla sitt nyckelkort vid rätt mojäng på en väggen. Det var lika kul varje gång man befann sig i hotellfoajén och någon ny stackare till hotellgäst förtvivlat försökte ta sig in. ;-)

Frukosten var god även om vi saknade löskokta ägg och lite roligare kaffe. Min man gillar leverpastej men de lyckades alltid pricka in så att det fanns antingen leverpastej eller gurka, aldrig båda två samma morgon. Kaffebrödsutbudet var det inget fel på.

Hyfsat trevlig personal.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Linda T
Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Bra läge. Lätt att hitta (särskilt när man kommer första gången) till olika sevärdheter. Nära floden. Bra frukostmed flera tjeckiska specialiteter.Mycket hjälpsam och vänlig personal. Kassaskåp och minibar på rummet. Fri wifi.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack Relax384220
Omdömet skrevs 14 juli 2017 från mobil enhet

Hotellet ligger centralt med cirka en kvarts gångavstånd till det stora torget i gamla stan (där det astronomiska uret finns). Närmaste tunnelbanestation ligger på fem minuters gångväg från hotellet. Området som hotellet ligger i är lugnt och känns tryggt och det finns flera bra och prisvärda restauranger i närheten av hotellet.

Hotellet är mycket fint och har en trevlig bar med tillhörande uteplats. De flesta som arbetade i receptionen, när vi bodde där, var väldigt trevliga och hjälpsamma och alla pratade engelska. Frukosten på hotellet var bra med ganska många alternativ att välja på.

Rummet var jättefint och de som vill kan få en dubbel himmelssäng. Det är fint! Man hörde inga ljud från korridoren, från gatan eller andra rum och sov därför jättebra. Sängen var fast och skön att sova i. Det fanns ett litet kylskåp på rummet samt en vattenkokare vilket var toppen! Luftkonditioneringen fungerar ganska bra. Badrummet var mycket fräscht och badkar fanns på vårt badrum. Städningen var bra med undantag för att använt porslin/glas på hotellrummet inte diskades särskilt väl. Vi saknade en strykbräda och ett strykjärn på rummet, men det är möjligt att det finns att låna på hotellet för de som behöver det. Det frågade vi aldrig.

Det finns ett litet gym i källaren. Vid vår vistelse var en del maskiner ur bruk men det fanns ett fungerande löpband, träningscykel, hantlar med olika vikter etc. Fläkten, som sitter innanför dörren, sätter man själv på, innan träning.

Sammantaget kan vi rekommendera detta hotell!

Datum för vistelsen: juli 2017
1  Tack rezairsa