“Inte värt pengarna”

Torture Museum
Rankad som nr 515 av 1 078 saker att göra i Prag
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 20 april 2017 från mobil enhet

Vi gick hit, trots dåliga omdömen, men kan konstatera att vi kunde lagt 160 tjeckiska kronor på något annat. Liten utställning utan särskild känsla eller någon form av interaktivitet. Vi hade nog förväntat oss mer.

Tack Linda Z

Omdömet skrevs 9 juli 2016

Museum precis vid bron. Massa kopior och bilder/texter om tortyrredskap etc. "Roligt"/informativt museum man går igenom rätt snabbt. Helt klart värt att besöka om man vill vika av från allt folk runt Karlsbron.

Tack André T
Omdömet skrevs 26 juni 2016 från mobil enhet

Helt klart sevärt. Vid varje station fanns det bra beskrivet om vad redskapet använts till. Det gör det lite lättare att förstå. Lokalen i sig är ganska liten, man går som en labyrint runt varav utgången är på en bakgata.

Tack malinmojje
Omdömet skrevs 20 december 2015 från mobil enhet

Litet och mörkt museum om människans otrevligare sida om att plåga varandra till döds. Ligger centralt vilket var bra då den inte hade varit värd en omväg.

Tack Annsco
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 28 juli 2015

Fruktansvärt hemsk museum med olika typer av tortyr redskap. Stackars människor som har fått genom lida detta. Lokalerna var perfekt små trånga utrymme. Kunde varit bättre med engelska skyltar.

Tack solbacka

Resenärer som tittade på Torture Museum tittade också på

Besökt Torture Museum? Berätta vad du tyckte!