“Litet museum”

Torture Museum
Rankad som nr 515 av 1 079 saker att göra i Prag
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 20 december 2015 från mobil enhet

Litet och mörkt museum om människans otrevligare sida om att plåga varandra till döds. Ligger centralt vilket var bra då den inte hade varit värd en omväg.

Tack Annsco

Omdömet skrevs 28 juli 2015

Fruktansvärt hemsk museum med olika typer av tortyr redskap. Stackars människor som har fått genom lida detta. Lokalerna var perfekt små trånga utrymme. Kunde varit bättre med engelska skyltar.

Tack solbacka
Omdömet skrevs 11 maj 2015

Litet fint museum om människors uppfinnerikedom att plåga varandra, otäckt men bra skildrat. Man går igenom det på en timme och är glad att komma ut i solen sen!

Tack Carin K
Omdömet skrevs 11 september 2014

Vi hade rätt höga förväntningar på detta museumet men var endast ok. Rätt mycket samma saker och lite för mycket text för vår smak. Prisnivå som alla andra privata museum. Höjdpunkten var skelettet i buren tillsammans med den stora bödeln.

Tack Daniel D
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 augusti 2013

Jag blev förvånad och äcklad över den fruktansvärda fantasi vissa har för att kunna utveckla metoder att plåga andra. Absolut värt ett besök och lämnade mig med tankar på att detta sker fortfarande idag, både I-och U-länder (inga land nämnda eller glömda).

Tack ANITA L

Resenärer som tittade på Torture Museum tittade också på

Besökt Torture Museum? Berätta vad du tyckte!