Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (1 784)
Filtrera omdömen
1 785 resultat
Medlemsbetyg
522
771
331
110
50
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
522
771
331
110
50
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 1 785 omdömen
Omdömet skrevs 30 december 2017

Bemötandet i receptionen är av hög klass när det gäller engagemang, tillmötesgående och vänlighet. Likaså personal i servering vid restaurang, frukost och bar. Hotellet är väl städat, rent och snyggt när det gäller allmänna utrymmen och de enskilda rummen.

Tekniskt behöver de enskilda rummen en ansiktslyftning och modernisering för att motsvara den standard som Vienna House Diplomat Prague vill identifieras med.

En del rum (hörnrum) har en innerdörr och genomgång till nästa rum, alltså till grannrummet. Även om den dörren är låst (som i mitt fall med hjälp av en fåtölj som blockerade dörrhandtaget !) är det mindre trevligt om man inte är bekant med den som har grannrummet. Jag begärde att få byta rum vilket inte var några problem.

  • Bodde här: december 2017, reste ensam
    • Läge
    • Rum
    • Service
Tack PeterS13190
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Marek P, General Manager på Vienna House Diplomat Prague, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2018
Google-översättning

Dear Peter,
Thank you for your positive comments, and we are pleased that you had a good stay overall. However, we apologise for the inconvenience that you experienced during your stay with connecting rooms. I hope that you were satisfied with replacement room. Also, the renovation is starting this year so the rooms will have much more to offer. Don't hesitate to call us to share more information. We appreciate the interest.

Best regards,

Marek Páleník
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 3 augusti 2017

Vienna House Diplomat Prague, har varit ett exklusivt hotell och som haft många gäster under åren. Det har satt sina spår i interiören som är delvis sliten och mycket använd utan att ha blivit rekonditionerad. Rummen är snyggt inredda och ger en känsla av hemtrivsel. Det är tyvärr så att den känslan till stor del förtas av att även interiören i rummen är sliten och har inte fått det underhåll som den behöver. Det som är särskilt tydligt är märken efter fukt och skador på bordskivor. Det är också tydligt på hurtsar och skåpsdörrar som inte längre kan öppnas smidigt på grund av att glid eller gångjärn är slitna eller har lossnat från sina fästen. Detsamma gäller luftkonditioneringsaggregatet som för oväsen och inte kan nyttjas nattetid, sovtid, av den anledningen.

När det gäller utrustning på rummen som t ex vattenkokare för te och kaffe så finns inte ens detta, vilket annars till och med är standard på flertalet vandrarhem. Rummen har dock ett kylskåp. TV utbudet är som på de festa hotell, det vill säga ett 20-tal internationella kanaler att välja bland. Funktionen på TV och annan teknik är medelmåttig och inget som förhöjer upplevelsen av hög- och modern hotellstandard. WiFi fungerar dock bra och ger en bredbandshastighet på över 20 MBit/s (nedladdning). Städningen är väl utförd och man får ett intryck av renlighet.

Bra bemötande och engagemang i receptionen.

  • Bodde här: augusti 2017, reste ensam
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack PeterS13190
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Marek P, General Manager på Vienna House Diplomat Prague, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2017
Google-översättning

Dear Peter,
thank you for your positive comments and we are pleased that you had a good stay overall. However, we apologize for the inconvenience that you experienced during your stay. We offer tea and coffee making facility in rooms with higher standard, it is possible that you have reserved a lower standard room. Also, we apologise for the low quality of technical state of our rooms. Huge reconstruction is now underway and everything will be new, soon. We will do our best to get better.

Best regards,

Marek Páleník
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 4 maj 2016 från mobil enhet

Inget speciellt med det här hotellet. Helt ok, trevlig personal!
Köpte via Groupon, 4 nätter med 3 rätters middag en kväll, spa ingick 1 gång. Gav 2200kr för det, och tycker det var ett lagom pris för det här hotellet.

Nära spårvagn/tunnelbana som tar dig rakt in i stan.

Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack Joel M
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Diplomat011, Generální ředitel på Vienna House Diplomat Prague, svarade på det här omdömetSvarade 9 maj 2016
Google-översättning

Dear Joel M,

thank you very much for your feedback about your stay in Vienna House Diplomat Prague. I am really glad that you enjoyed your stay with us and that you found team of the hotel pleasant. We are all looking forward to welcoming you back soon.

Sincerely,

Katerina Lenkova
Resident Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 30 september 2015

Vi bodde här i fyra nätter och hade ett rum på 8:e våningen, och det var tyst och stilla. Dock så är sängarna, som många tidigare påpekat, väldigt hårda så en bäddmadrass på dem hade inte skadat. Maten i restaurangen var det inget att anmärka på och frukosten var stor och riklig. Däremot så tycker jag nog att priserna i baren i överkant då en fatöl kostar 135 tjeckiska koruna. Mycket lätt att ta sig till hotellet med kollektivtrafik från flygplatsen då det ligger både en spårvagnshållplats och tunnelbanestation i stort sett utanför hotellet. Vi kommer att komma tillbaks igen.

  • Bodde här: september 2015, reste som ett par
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Tack Ulf B
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Diplomat011, Generální ředitel på Vienna House Diplomat Prague, svarade på det här omdömetSvarade 5 oktober 2015
Google-översättning

Dear Ulf,

thank you very much for taking the time to write such a detailed comment and constructive feedback about your recent stay in Diplomat Hotel.

Your comment shows us that we are on the right track and this means a lot to my team and me.

Thank you once again for your comments, I do hope that we will have a chance to welcome you in our hotel soon in future.

Sincerely,

Mathieu Rouri
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 29 juni 2015

Bra och trevligt hotell som man alltid kan lita på. Fantastisk frukost. Det på tok för höga priset i bar och restaurant tar ned betyget en del eftersom maten inte är bättre här än på andra ställen.

Bullret från klimatanläggningen är lite högt men överkomligt.

Tips för att välja rum: Välj rum bort från den trafikerade vägen.
  • Bodde här: juni 2015, reste i arbetet
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Amoma.com
Tack 511magnusw
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Diplomat011, Generální ředitel på Vienna House Diplomat Prague, svarade på det här omdömetSvarade 8 juli 2015
Google-översättning

Dear guest,

Thank you for posting your comment about your recent stay in Diplomat hotel. We are very happy to read your positive review and we are glad that we could contribute to make your trip to Diplomat Hotel a great experience.

Service is of great importance for Diplomat Hotel and we invest heavily in training to ensure every guest feels good during their visit. I will share your nice words with the team, it really means a lot to us.

Thank you once again for your thoughtful feedback.

Sincerely,

Mathieu Rouri
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen