“Karlsbron”

Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 28 augusti 2018 från mobil enhet

Fin bro med mycket vackra i och gamla statyer längs bro räckerna, är mycket folk på bron i stort sett hela tiden, försäljare som säljer konst samt en hel del klassisk musik spelas

Tack LindaHolm1

Omdömet skrevs 28 augusti 2018

Denna bro får man absolut inte missa under sin vistelse i Prag. Att strosa på denna gamla bro och se alla statyer längs bron är ett måste. Dagtid så fylls bron av försäljare, målare, musiker och kvällstid så kommer tiggarna fram. Men väl värt ett besök både dagtid och kvällstid då man har en fantastisk utsikt mot ST Vilnius Katedralen samt slottet som är upplyst.

Tack Stig-Arne Stick... A
Omdömet skrevs 18 augusti 2018 från mobil enhet

Vacker arkitektur på bron och fin utsikt. Massor med folk och getingar. Passa på att ta en promenad kvällstid då den är som vackrast anser jag.

Tack Cesilia L
Omdömet skrevs 18 augusti 2018 från mobil enhet

En vistelse i Prag kräver ett besök på denna bro. En mäktig upplevelse med otroligt fina statyer längd med bron! Dock alltid mycket folk. Vi vek ner till höger vid broslutet när vi gått över (kom från stan) där fanns det mysiga små cafér och det var mindre folk.

Tack Richard J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 15 augusti 2018 från mobil enhet

Väldigt fin bro men otroligt mycket folk, gatuförsäljare och musiker gör att folk stannar upp och det bildas klungor.

Tack CrazyMonkeyFamily

Besökt Karlsbron (Karlův most)? Berätta vad du tyckte!