“Vanlig "Kinamat"”

Linnea & Basilika Skurup
Rankad som nr 3 av 15 Restauranger i Skurup
Omdömet skrevs 4 januari 2022

Var i Skurup och provade för första gången denna restaurang MEN efter priset att döma dåligt utbud! På flera ställen Malmö kostar det 80kr och då är utbudet mycket mer även Sushi.Maten var god,men det var inte många variationer. Så om företaget skall sätta upp nytt i Trelleborg,får dom nog ändra menyn en del! Arrogant personal.

Datum för besöket: januari 2022
1  Tack 436leife

Omdömet skrevs 1 april 2021

Maten var kanon! Det är den bästa thaimaten jag någonsin ätit. Bra utbud på buffén, bra smak, med mycket goda kryddor, maten är fantastisk. Personalen är även trevlig och hjälpsam. Den bästa thaimaten jag någonsin ätit. Detta vill ni inte missa!

Datum för besöket: april 2021
Tack aronm399
Omdömet skrevs 29 december 2020

Vi beställde lokalt för att stötta branschen som har det riktigt tufft. (Covid-19 2020, december) Tyvärr blir det sista gången med tanke på att när vi skulle hämta maten (hade beställt avhämtning) så hade den glömts bort helt så den fick läggas om helt och hållet.

För att kompensera skickade dom med totalt överkörda vårrullar, men glömde i samma veva att skicka med våra barns rätter. Härligt! Bra jobbat /s.

Oxfilé-salladen som jag beställde var under all kritik, det är 4-5 oxfilé slamsor med några gröna blad. Långt ifrån en sallad, sen 79 kr ovanpå det. Då förväntar man sig mer än varm isbergssallad...

Oxfilé-vårrullarna jag beställde hade god smak, broskbitarna uppskattades föga.

Som ni förstår är man inte nöjd med ovanstående, men sånt här händer ju! Tyvärr, det blir fel. Jag har själv jobbat 12 år i restaurangbranschen så jag gav dom en möjlighet att ställa detta tillrätta.

Skickade till dom på Facebook. Inget svar mer än deras standardmeddelande att dom svarar vid tillfälle.
Jag fick påminna dom dagen efter och sedan kom svaret.

"Personalen hade gett er beställning till någon annan."
Dvs inte samma som faktiskt hände, utan bara en bortförklaring.
Isåfall är detta ännu värre då någon annan fick våran beställning och inte det dom faktiskt beställt. Stackare.

Annette svarade även tillbaka att dom mer än gärna swishar tillbaka summan för rätten som dom glömde skicka med varpå jag svarade att jag förväntar mig en återinsättning på hela beloppet då vi var missnöjda med större delen av "upplevelsen."

"Detta kan vi tyvärr ej göra."

Jag har således bett dom behålla sina pengar och här kommer istället en mycket välförtjänt recension.

Summering:
Svindyr sallad jämfört med vad man faktiskt får.
God smak på maten. (Förutom alla broskbitarna i vårrullarna.)
Fullkomlig inkompetens av personen/personerna som driver verksamheten.
Noll och ingen förmåga att ens försöka få en missnöjd kund nöjd igen.

Rekommenderas absolut inte.

Datum för besöket: december 2020
Tack 118kristofferf
Omdömet skrevs 31 oktober 2020

Detta var vårt andra besök på en Linnea & Basilika restaurang på kort tid. Vi valde helgbuffén på söndagen och priset är bra med tanke på vad som erbjuds.

Ingen trängsel, vänlig personal och gott om mat att välja på. Bra att de fyller på efterhand och inte slänger ut för mycket på en gång som hinner kallna.

Asiatiska rätter med god smak och lagom stark kryddning. Heta räkor, kyckling och biffen slinker lätt ner. Trevlig miljö och lugnt att sitta ner och äta med familjen.

Rekommenderas om ni är i krokarna.

Datum för besöket: oktober 2020
3  Tack mickerehn
Omdömet skrevs 27 september 2020

Beställde mat via appen och hämtade upp maten.

Stora portioner och maten var väldigt god

Trevlig personal

Resturangen är värt ännu ett besök för att testa buffén och sitta ner och serveras.

Rent och snyggt

trevlig miljö

Datum för besöket: juli 2020
Tack sandrawP7003YH

Resenärer som tittade på Linnea & Basilika Skurup tittade också på

Skurup, Skåne län
Skurup, Skåne län

Besökt Linnea & Basilika Skurup? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.