Höjdpunkter från omdömen

Anita6205
Landskrona, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 26 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 30 juli 2022 från mobil enhet

Tog en liten tur till Svaneholms slott, och dess omgivningar. Detta slott ligger så naturskönt i det skånska landskapet. Finns ett litet galleri vid parkeringen som vid detta tillfälle hade utställning med katter i alla dess former. Därefter blev det en promenad i runt sjön som är ett par km lång. Fantastiska omgivningar. Efter dagens strapatser, så avslutade vi med en fika på Kafé Rökhuset. Vi tog var sin Caesarsallad och kaffe, fantastisk gott. Var mätt resten av dagen. Ett måste att fika nere vid sjön

Datum för upplevelsen: juli 2022
Tack LuddeValle
Omdömet skrevs 4 augusti 2021 från mobil enhet

Museet var jättefint, fyra våningar med väldigt mycket att titta på och läsa om. Här finns mycket vackra möbler och kläder bevarade att beundra. En liten slottsbutik fanns också med bla vackra mönstrade krukor.

Datum för upplevelsen: augusti 2021
Tack Anita6205
Omdömet skrevs 31 oktober 2020

Trots att vi bor hyfsat nära Svaneholms Slott har vi aldrig varit där och sett vad som erbjuds. Nu blev det en höstpromenad runt sjön och det var en trevlig tur.

Runt sjön finns det gott om fåglar, picknickplatser samt möjlighet att grilla. Går att ta sig runt, stor som liten och ung som gammal. Vackert när höstens färger gör sig påminda.

Slottet ligger ståtligt vid vattnet och har sin egen stil. Inget jag direkt förknippar med ett slott men ändå en vacker byggnad på något sätt.

Har ni inget att göra och vill ha en hyfsat lagom stor promenad med familjen så rekommenderar jag ett besök på Svaneholms Slott.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
3  Tack mickerehn
Omdömet skrevs 18 augusti 2020

Ett mycket fint ställe och museet är riktigt gammaldags med en massa saker inom många områden. Här finns inget bjäfs eller digitala skärmar. Underbart att gå och strosa genom salarna.

Vackert beläget vid en sjö och jag rekommenderar en promenad på ca 2 km runt sjön. Här finns även bänkar för medhavd fika.

Ett toppenställe helt enkelt.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack ulriks974
Omdömet skrevs 2 augusti 2020 från mobil enhet

Mysigt område att gå rundor, en av slingorna är ca 3 km och går utmärkt att gå med barnvagn.

Ett måste är att besöka Kafé rökhuset, supergoda pokébowls

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack pempelempe