CheapTickets330 US$
Travelocity330 US$
Orbitz.com330 US$
Omdömet skrevs 16 maj 2021 från mobil enhet

Vi var ett gäng tjejer som besökte er för övernattning med middag, frukost och lunch och spa till kl 15. Vi fick vid incheckning (kl 18, middag 18.30) veta att vi inte behövde några armband till låsen i omklädningsrummen eftersom vi fick ett ”VIP-rum” med access till spat. Detta ”VIP-rum” hade inget fönster och väldigt tråkig inredning med plastmatta i hela rummet. Dessutom fick vi reda på dagen efter att vi inte alls skulle slippa omklädningsrummen eftersom vi skulle behöva checka ut vid 11. Så vi fick gå och hämta armband och flytta över våra grejer, vilket egentligen inte va så jobbigt men vi hade gärna vetat det dagen innan. Dessutom stod det att vi skulle äta vår lunch kl 15 i vår broschyr som man fick vid incheckning. När vi dubbelkollade tiden dagen efter så fick vi höra att de inte serverar lunch längre kl 15 och att det va ”tur att vi kom och frågade”! Då hade vi pratat med två i personalen under vistelsen som inte reagerat på detta. Vi fick ingen ursäkt ens för att de gett oss en tid där vi inte hade blivit serverade mat.

Själva spa-avdelningen är arkitektoniskt väldigt spännande. I det ”romerska” badet är det hala golv, trånga genomgångar och låg kvalité på materialvalen. Det låg mögel på vattnet i ”näckrosdammen” och golvlisterna hade börjat luckras upp vid golvet. Mitt hår luktar inte klor eller schampoo efter vistelsen utan mer som en fuktig gammal sommarstuga... Maten var okej, huvudrätten var bra men i övrigt var frukosten, för och huvudrätten och lunchen bara okej.

På TripAdvisor har de flesta som gett 5or bara gett 1 omdöme, och det är 5-stjärneomdömet på Himmelsby vilket också känns lite skumt... jag var förvånad över det höga genomsnittsbetyget och verkar få svaret där.

Jag hade en bra vistelse, men det var snarare för att jag umgicks med mina fantastiska vänner än tack vare himmelsby gårdshotell. Jag kommer inte komma tillbaka utan spenderar hellre min tid på andra hotell med spa.

1  Tack kristina919
Omdömet skrevs 10 maj 2021

Vi fick övernatta u en stuga som för övrigt var otroligt fräsch & väldigt ren. Det gick däremot inte att sova där då väggarna i princip var helt ihåliga mellan rummen. Vi kunde höra grannarnas konversation ordagrant i rummet bredvid & då pratade de i normal ton. De utförde fysiska aktiviteter flertalet gånger under dagen & vi kunde höra allt vilket blev ett irritationsmoment. Sent på kvällen blev vi störda & väckta av dem. Även kl 6 på morgonen där på. Vi ringde jouren & fick till svar att de inte haft det problemet på 13 år & att de inte kan tro oss att man hör så väl. Vi ville checka ut, lämna in nyckeln på kvällen & köra hemåt då vi inte kunde få ro & sova men fick till svars att ”de inte jobbar så”. & vi som är gäster blev tillsagda att gå över till dem & knacka på för att be dem dämpa sig. Vi som gäster ska inte behöva göra detta. Vi har betalat för en natts sömn & service. Service. Var under all kritik & dessutom var det chefen som vi pratade med. Otroligt dåligt kundbemötande dessvärre. Stugorna var kassa att sova i pga tunna väggar. Vi fick ingen kompensation för händelsen heller.. tyvärr kommer vi aldrig åka tillbaka dit.

1  Tack Emina O
Omdömet skrevs 9 maj 2021

Besökte för första gången detta spa hotell. Vill inte rekommendera att ta med barn till hotellet då det nästan inte finns något att göra där för barn. Fick mest spendera tid på rummet, vilket gjorde vistelsen till en besvikelse.

Tack eoxelgren
Omdömet skrevs 2 maj 2021

Fick inte flytta fram datum på presentkort trots personlig lockdown i Östergötland och pandemi i hela Sverige. Varför detta agerande trots att vi pratar med VD.

Hoppas att man kan tänka om i framtiden.

1  Tack 764ulfg
Omdömet skrevs 26 april 2021 från mobil enhet

Mysfaktor 0
Lyxkänsla 0

Alldeles för dyrt för pengarna. För 10.000 hade man förväntat sig ganska mycket mer........

Ryggmassagen var bra! Faktiskt till och med jättebra! Men resten av behandlingarna helt kassa. En 50 minuters behandling blev 35.
Tråkigt rum, världens snålaste fruktfat. Dåligt underhåll av rummen o lokalerna.

Kl 21 låser sig huset så man inte kommer in ens med nyckelkortet. Varför?

I det slitna rummet fanns inte ens en hårfön och vi som par hamnade i något typ av familjerum?

Personalen i receptionen var dock trevliga.
Middagen ganska bra.

Men over all ingen vidare upplevelse. Vi kommer inte tillbaka!

Datum för vistelsen: april 2021
Tack vendelap2020