“Midsommarbuffé”

Rankad som nr 1 av 2 Restauranger i Furuvik
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 25 juni 2017

Vi var där för att pröva midsommarbuffé i samband med att vi besökte Furuviksparken för midsommarfirande.

Trevlig restaurang med väldigt fint läge. Trevlig personal som var serviceinriktade.

Själva buffén var god, mycket utbud gällande lax, sill och kallrökt. Men saknade klassiska färskpotatisen med dill. Vi tyckte fläskfilén var godare än oxfilén.

Däremot så var desserten ett skämt. Var fanns den klassiska jordgubbstårtan? Tråkig chokladmousse med tråkiga tillbehör.

Maten motsvarade inte priset. Ganska dyrt och inte ens ett glas dryck ingick.

Det blev nog första och sista gången vi tar en midsommarbuffé där.
Men att åka dit och äta en vanlig middag på sommaren med den utsikten skulle vi gärna göra!

Datum för besöket: juni 2017
Tack JGB82

Omdömet skrevs 17 juni 2017 från mobil enhet

Beställde deras jubileumsmeny, tre rätter med röra, lax och cheesecake.

Förrätten var söt, inte syrlig som man skulle gissat. Huvudrätten var lax med hummersås, helt sjukt sött, som att äta rent socker. Laxen var överstekt och fullkomligt simmade i sötsliskig sås, till det serverades pressad potatis där de använt fel sorts potatis så det var som en klump halvblankt klister i skålen och i munnen. Påpekade sötsliskigheten till servitrisen, hon svarade bara 'ja' och gick därifrån.

Flera runt bordet som upplevde samma sak, både mat och service var märklig.

Andra recensioner som varit positiva, så vi hade kanske otur, vad vet jag.

Datum för besöket: juni 2017
1  Tack JohanH438
Omdömet skrevs 28 maj 2017

Idag liksom flera år tillbaka var vi och åt Morsdagsluch på Bryggan och som vanligt är maten jättegod och servicen mycket bra. Har faktiskt aldrig fått något annat än bra mat där. Utsikten mot havet är också ett stort plus.

Datum för besöket: maj 2017
Tack Ann-Britt N
Omdömet skrevs 30 december 2016

Ligger mycket vackert till, vi fick lite alkoholfri glögg innan vi fick vårt bord. Sen hämtade vi våra silltallrikar två gånger innan det kom någon och tog upp beställning på dryck, där gick de miste om minst en snaps och en öl per person. Annars smakade maten förträffligt.

Datum för besöket: december 2016
Tack Maxivendel
Omdömet skrevs 9 december 2016

En helt fantastisk decemberkväll åkte jag och mina kollegor till denna fina havsrestaurang utanför Gävle. Förväntningarna var stora och de infriades direkt när vi anlände denna mörka kväll. Julbelysning och en blinkande fyr hälsade oss välkomna.
En värdinna mötte upp omgående och visade oss till vårt reserverade bord. Julbordet var imponerande med allt som hör till ett svenskt julbord. Då detta är en havsrestaurang så bjöds vi på alla havets läckerheter. Varmrätten tillika utsökt för att inte tala om desserten!
Nöjda, mätta och glada återvände vi hemåt efter ett par timmars trevliga samvaro.
Jag kan även rekommendera Furuviks brygga vår, sommar och höst.

Datum för besöket: december 2016
Tack 157monicaa

Resenärer som tittade på Furuviks Havskrog tittade också på

Furuvik, Gävleborgs län

Besökt Furuviks Havskrog? Berätta vad du tyckte!