Boka nu, betala på plats
Boka nu, betala på plats
Travelocity98 US$
Destinia.com128 US$
Omdömet skrevs 31 maj 2022 från mobil enhet

Fantastiskt hotell med toppenläge! Vi har nyss kommit hem från vår 4:e vistelse på Aktea. Hotellet har framförallt ett kanonläge mellan Sandy Bay och Nissi Beach,en enorm frukost med allt möjligt på. Gröt,yoghurt,korvar,ägg,fruktfat,juicer,grönsaker,tzatziki,bröd,pålägg mm mm. Rummen är fina och städas varje dag. Det som skiljer deras 1-rums lägenheter till 2-rums är att den delade väggen i 1:ordna gör att det klassas som ett rum. I 2-rumslägenheterna är den väggen hel,dvs fågel att stänga dörren om sig i sovrummet. Annars är lgh identiska med lika terass/balkong mm. Poolhanddukar hämtas och lämnas i kiosken utan kostnad. Fritt wifi och kylskåp med frysfack och välfungerande AC på rummet. Duschen har rejält tryck i(brukar kunna vara dåligt på många hotell jag vart på) så man kan lätt skölja ur sand och hårinpackning. Personalen är så trevliga och hjälper till med allt,småpratar med alla och har ett fint bemötande mot alla åldrar. Rekommenderar verkligen och planerar redan nu nästa vistelse i höst✅

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack annarR2199NH
Omdömet skrevs 30 oktober 2019

Ett bra och välskott medelklasshotell med bra läge i Ayia Napa.
Hygglig mat (Buffe´) och kvällsunderhållning av lokal karaktär.
Bra utsikt över havet och ifrån poolen och poolbaren.
Rummens standard helt OK men hårda sängar!

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack thomasbB2451ZZ
Omdömet skrevs 11 oktober 2019

Nära två fina stränder (Nissi beach och Sandy bay) och nära till restauranger och lokalbussen in till Ayia Napa centrum/hamn. Gott om solstolar vid poolen. Skönt med eget pentry på rummet.
Avresedagens eftermiddag kunde vi nyttja duschar och säkerhetsskåp 1 tr ned.
Tyvärr nära mellan balkong och balkonger på huset intill. Be om rum på 2:a vån för att slippa lösspringande katter på balkongen. Aningens hårda sängar.

Rumstips: Välj rum på 2:a vån för att slippa lösspringande katter på balkongen.
Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack gunnarhagg
Omdömet skrevs 30 september 2019

Aktea är ett så mysigt hotell, med trevlig personal som alltid ställer upp. vi återkommer år efter år pga att vi trivs så bra där , så lugnt och skönt även vid poolen, nära till fina Nissi Beach. trevlig butik på området, kanon att få badhandukar som man byter varje dag.

Datum för vistelsen: september 2019
1  Tack ankar131
Omdömet skrevs 20 september 2019 från mobil enhet

Jag var på Cypern för att framför allt vara med på ett bröllop. Bodde dessa dagar på Aktea beach village. Ett helt ok hotell, enkelt, rent och städat. Känns en aning omodernt. Frukostbuffén var bra, stort utbud. Passade mig utmärkt.
Lugnt runt omkring, inget störande från omgivningen. Nära till havet och till affärer och restauranger.
Jag anser att det är mer 3-stjärnigt, max 3+.
Personalen i receptionen hade varierande servicekänsla....
Jag spenderade mina dagar på grannhotellet Sunwing Sandy Bay Beach och deras poolområde.

Datum för vistelsen: september 2019
2  Tack ellismellis68