Omdömet skrevs 6 oktober 2018 från mobil enhet

Redan när vi kom dit fick vi intrycket av att hotellet ville hålla en hög standard, fick bland annat hjälp med väskorna till rummet och blev jättebra emottagna i receptionen.

Hade beställt ett rum med delvis havsutsikt och blev jättenöjda då det hade både en vy av havet, poolen samt utsikt mot hamnen, rummet kändes fräscht och välkomnande. Däremot kändes sängen ganska hård så vi bad i receptionen om en extra madrass och detta fick vi per omgående levererat så vi sov gott alla nätterna.

Frukosten var helt superb med massor att välja mellan, även möjlighet att sitta ute vilket var väldigt skönt. Hade man fått önska skulle borden ute under frukost varit rökfria.

Stranden ligger bara precis bredvid så ingen lång sträcka dit och då även hotellet stod för strandhanddukar hade man fräscha sådana varje dag. Dessutom är stranden nedanför hotellet i vår mening en av de finaste runt Ayia Napa.

Varje dag åt vi lunch på Andama vilket var gott och man kunde utan problem dela en rätt då vi tyckte en hel rätt blev för mycket till lunch.

Skulle definitivt återvända till hotellet igen nästa gång vi kommer till Cypern!

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack Emil S
NapaMermaidAyiaNapa, Events, Media & Quality Manager på Napa Mermaid Hotel and Suites, svarade på det här omdömetSvarade 8 oktober 2018

Dear Guests

Thank you for choosing the Napa Mermaid Hotel & Suites for your holidays and for taking the time to share such a positive review on the Trip Advisor Forum.

We are all delighted that you really enjoyed your stay with us; it has been our pleasure to have been of service to you and we look forward to welcoming you back in the near future.

Omdömet skrevs 2 september 2018

Vi var två vuxna, fick ett rum på första våningen, trångt att komma in med en stor resväska. Bra frukost, trevlig personal som var hjälpsam och alltid hälsade. Ett hotell för par. Rent och fint vid poolen och även hotellet. Liten balkong. Vi åt lunch några gånger på hotellet. Provade även strandrestaurangen, men blev besviken, personal stod och vänta på att man skulle beställa på en gång man fick menyn, och när vi skulle betala, kom dom och stod och väntade tills vi hade plockat fram pengarna. Där blev det ingen dricks.

Rumstips: Bungalow, större altan i marknivå.
Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack ingalillb2017
NapaMermaidAyiaNapa, Events, Media & Quality Manager på Napa Mermaid Hotel and Suites, svarade på det här omdömetSvarade 4 september 2018

Dear Guest

Thank you for your review and your kind comments about our Team Members which we have passed on to them. The kitchen department was especially proud about the mention about the food.

Kindly note that we have standard rooms but also superior rooms that are more spacious. If you would consider returning to our hotel in the future, please keep this in mind when booking your room.

With regards to the beach restaurant, as this does not belong to our hotel, we regret we are unable to make any comments.

Once again thank you for your review and we hope to have the pleasure of welcoming you back soon.

Omdömet skrevs 29 juli 2018

Vi bodde 3 pers i en bungalow och är jättenöjda med rumsvalet! Vi hade sol på förmiddagen och härlig skugga på terassen på eftermiddagen. Stor terass framförallt i jämförelse med många små balkonger på hotellet! Vi hade bara frukost, den var bra men den naturella grekiska yoghurten var smaklös! Gott om andra möjligheter på frukostbuffén, kaffet var lite svagt med om du hällde i två espresso så blev kaffet perfekt! Vi åt lunch alla dagar på hotellet förutom en då vi åt på restaurangen som låg på stranden rakt nedanför hotellet! Strandrestaurangen var ingen hit! Däremot var hotellets mat mycket bra! Vi testade tunawraps, grekisk sallad, mexikansk sallad, hamburgare, club sandwich och allt var jättegott och bara ngt dyrare än strandserveringen. Stranden var medelmåttig, givetvis packad med ryssar, solstolar står mycket tätt! Inte jättekul att ligga med ögonen i grannens skrev! Väldigt mycket sjögräs i havet! Poolen på hotellet är kanon, gott om solstolar, parasoll och stora solsegel! Enda nackdelen är att det var många gäster runt poolen som inte bodde på hotellet. Framförallt på söndagen då många barnfamiljer dök upp med barnvagnar mm. Eftersom en ingång till poolen går bredvid restaurang/baren så kunde många obehöriga komma in på området. Hotellet och Ving går ut med att hotellet är lugnt med vuxen atmosfär, då måste hotellpersonalen vara uppmärksam på obehöriga poolbesökare! Detta var väldigt enkelt för oss att se då samtliga som bodde på hotellet använde rosa poolhanddukar! Vi räknade till ca 25 obehöriga vuxna och barn med alla möjliga handdukar på söndagen. Varför reagerade ingen i personalen då det hela tiden fanns en man från baren som gick runt och tog beställningar? Poolområdet är till för oss betalande gäster vilket måste respekteras! Samtidigt vill vi kunna känna oss trygga med våra tillhörigheter.
Vi rekommenderar restaurangen Roof top burger som ligger högst upp i hotellet till vänster vid stranden. Fantastisk miljö, boka bord, snabbt och enkelt via tel.nr. från deras hemsida, samt restaurang Quadro i centrum! Kan vara bra att boka även dör under högsäsong! Mycket populärt! Prova framförallt deras bruschetta och risotton med kyckling och färsk gudomlig parmesan. Bara helt perfekt. Det tog ca 15 min lugnt tempo att promenera till centrum!
Hotellet skulle behöva se över sin rökpolicy! Gör hela området rökfritt! Tyvärr fick man röka vid frukost och lunchrestaurangen. För att undvika rök, kunde du sitta inomhus men grejen är ju att kunna sitta ute med havsutsikt.

Rumstips: Bungalow eller rum med stor balkong
Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Anders K
NapaMermaidAyiaNapa, Events, Media & Quality Manager på Napa Mermaid Hotel and Suites, svarade på det här omdömetSvarade 1 augusti 2018

Dear Guests

Thank you for your review and kind comments about your room and the food.

Issues you have brought to our attention have been forwarded and are being seen to by the Management.

We look forward to welcoming you back to our hotel in the near future.

Omdömet skrevs 17 maj 2018 från mobil enhet

Tyst, lugnt o skönt. Maten OK, frukosten . Mycket trevlig personal, rent, bra läge, tyst o lugnt vid polen. Ända minus att man får röka i ”ute resturangen” vilket borde vara förbjudet.
Vi kunde enkelt byta rum vilket vi är mycket tacksamma över, fick ett större och fräschare rum

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack ugraneras
NapaMermaidAyiaNapa, Events, Media & Quality Manager på Napa Mermaid Hotel and Suites, svarade på det här omdömetSvarade 18 maj 2018

Dear Guests

Thank you for your wonderful review and very kind comments.

Looking forward to welcoming you back soon.

Omdömet skrevs 30 april 2018 från mobil enhet

Vi blev förälskade i det här hotellet. Poolområdet är lugnt och lyxigt, rummet fräscht, trevlig och hjälpsam personal. Lagom stort hotell för oss, vi är inte så förtjusta i allt för stora komplex.

Frukosten var bra, men kunde vara ännu bättre. Balkongen var pytteliten, men det gjorde oss inte så mycket.

Vi åt gärna lunch vid poolen, de hade en fantastisk club sandwich.

Vi uppskattade att det var en bit att gå in till centrum, det gjorde att man inte behövde vistas i de värsta partydelarna.

Återvänder gärna till det här hotellet!

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack Marja8711
NapaMermaidAyiaNapa, Events, Media & Quality Manager på Napa Mermaid Hotel and Suites, svarade på det här omdömetSvarade 7 maj 2018

Dear Guest

Thank you for your wonderful review following your stay with us and we were pleased to read that you enjoyed our hotel and the service.

We are also delighted to read that you will return and we look forward to welcoming you back soon.