“Bra på det mesta”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Olympic Lagoon Resort
Rankad som nummer 5 av 102 hotell i Ayia Napa
Omdömet skrevs augusti 20 2017

Efter receptionens välkomnade med en kall handduk och dryck var det en kort tur på golfbilen till rummet (520). Rummet var bra och sängarna sköna.

Maten i huvudrestaurangen är omväxlande och god – finns även en mindre kiosk i poolområdet som har sallader och smörgåsar.

Testade även att äta i Captains deck och Seven Orchids Pan Asian, båda måste bokas och i samband med bokningen uppstod den enda problem som vi hade under vistelsen, bokningarna sker via automater och efter ett antal misslyckade försök upptäckte vi att antalet var begränsat till 8 personer – eftersom vi var 9 personer gick vi till receptionen för att få hjälp – men henne vi pratade med var inte alls intresserad av att hjälpa oss utan hänvisade till automaterna och att det bara var att dela upp bokningen på två sällskap. Första bokningen gick hyfsat – vi fick nästan samma tider, men när bokade den asiatiska restaurangen fanns inga platser kvar efter första bordet bokats och att äta olika dagar var vi inte intresserade av. Gick därför tillbaka till receptionen för att avboka och nu fick vi prata med Marina, som hade en helt annan inställning till att hjälpa till och hon fixade så att alla fick sitta vid samma bord på båda restaurangerna, det är enbart Marinas förtjänst att den negativa upplevelsen av receptionens avsaknad av service försvann.
Maten på Captains deck var godare än buffen i huvudrestaurangen, men har Ni inte tid att testa båda bör Ni välja Seven Orchids Pan Asian som serverade den bästa asiatiska mat som jag smakat.

Barerna hade ett bra utbud av drycker och serverar även nötter och popcorn

Lite dåligt skyltat var toaletterna fanns, gäller t.ex toaletterna i källaren vid hanteringen av badhanddukar, dessa toaletter är bra placerade (men väldigt varma). Inomhuspoolen är också lite dold, vilket är synd eftersom vattnet i denna är lite svalare vilket vår grupp uppskattade – oftast helt ensamma i denna pool vilket var tur eftersom det ekar så mycket i denna lokal att det räckte med ett fåtal skrikande barn för att ljudnivån skulle bli för hög.

Lazy river var uppskattat, oftast fanns det inga köer – när det är kö ska man dock enligt reglerna endast ta ett varv, detta var det dock många som struntade i och badvakterna brydde sig inte om detta.

Tips för att välja rum: Glöm inte bort inomhuspoolen
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Augusti 2017, reste med vänner
1  Tack solbadKalmar
Andreas A, General Manager på Olympic Lagoon Resort, svarade på det här omdömetSvarade augusti 21 2017

Dear solbadKalmar,

Warm regards from the Olympic Lagoon Resort Ayia Napa!

We are pleased to read that you had a good time with at the Olympic Lagoon for the resort. We are pleased to hear that you had the opportunity to dine in all of our eateries across the resort.

Your constrictive comments have been taken on board.

Thank you for your review.

Omdömet skrevs augusti 9 2017

Lyxigt och fint all inclusive hotell med ett härligt poolområde, mysig "Lazy River", otroligt fin frukost, lyxiga rum med mera.
Är riktigt nära en 5:a i betyg. det som drar ner lite är:
- Avståndet ner till stranden. Det är inte långt, men ändå lite för långt för att man skall gå ner spontant. Nu blev det mer att vi gemensamt gick dit en gång per dag. Dessutom var stranden inte riktigt i samma klass som hotellet, utan mer runt en 3:a i betyg.
- All Incusive var generellt mycket bra, det vi lite saknade var att på ett enkelt sätt få tag på t.ex pommes fritt, korv/hamburgare eller pizzaslicar. Skulle man äta något varmt var man hänvisad till buffén eller hamburgerrestaurangen. Vid poolområdet fanns enbart enklare kallt t.ex sandwich, sallad och baguette.
- Hotellet är lyxigt och i fint skick generellt, men det finns vissa ställen där det märks att hotellet är ganska gammalt i grunden. Dock inget som störde oss jättemycket.

Tack Pär M
Andreas A, General Manager på Olympic Lagoon Resort, svarade på det här omdömetSvarade augusti 10 2017

Dear Par M,

Thank you for posting your review of your recent stay with us.

We are very pleased to hear that you had a very enjoyable stay with us.
Your very kind comments are greatly appreciated.

The hotel will be undergoing a renovation project this winter. This renovation project will incorporate three new restaurants. One of the new restaurants will be an all day Snackaria which will offer all day snacks and drinks to our guests.

Thank you for your review and we look forward to welcoming you to the hotel again in the near future.

Omdömet skrevs augusti 1 2017

Nyss hemkommen från en varm och skön vecka från Olympic lagoon.
Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam och det gäller alla,reception,barer,restaurang och"lekledare".
Vi bodde i huvudbyggnaden och rummet helt OK men blev lite trångt med en extra säng (3 personer).

All inklusive med ett 30 tal olika drinkar,Keo öl på fat och rött,vitt,rose och mousserande viner.(Kända märken på spriten).
Maten var överlag bra(4 olika restauranger) men kan säga att man får inte glömma att boka den asiatiska restaurangen,gärna första dagen när man kommer,finns inte så många platser.
Där fick man en bra 3-rätters.
Färsk pressad apelsin juice varje dag till frukost är en extra lyx.
Börjar kanske bli lite slitet på sina håll men ska ju renoveras och byggas om i vinter så nästa säsong kan nog bli något extra........

Kan bara komma på ett negativ med hotellet och det är dusch möjligheterna när man checkat ut från rummet,vi hade sen transfer 23:15,man kunde behålla rummet till 21:00 men det skulle kosta 100 € och tycke jag det inte var värt.

Skulle rekommendera detta hotell till kompisar om dom frågar.

Tack rickard1970
Andreas A, General Manager på Olympic Lagoon Resort, svarade på det här omdömetSvarade augusti 2 2017

Dear Rickard1970

Greetings from the Olympic Lagoon Resort Ayia Napa and thank you so much for taking the time to contribute to our hotel's TripAdvisor forum.

We are delighted to read that you and your family had a great holiday and we exceeded your expectations in many areas.

The resort is undergoing an ambitious renovation project this winter. This will include the renovation of all main building rooms, an indoor entertainment venue and three new additional eateries. The new eateries will include an all day snack bar, a fine dining Italian restaurant called Garibaldi and a third restaurant which is under consideration following guest feedback. We are adding the new eateries to further diversify our culinary options.

Thank you for choosing our hotel for your recent holiday to Cyprus and we look forward to welcoming you back to the Olympic Lagoon Resort in 2018 to experience our new facilities and services.

Kind Regards
General Hotel Manager

TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs juli 21 2017 från mobil enhet

Vi lämnar hotellet efter en härlig vecka på Fishermans Village rum 711. Vi är helnöjda med rummet, läget, lugnet och den fantastiska servicen speciellt runt poolen, tack Evelina för en fin vecka. För att vi ska komma tillbaka måste bottenplan med terrass kunna garanteras, allt annat är ointressant för oss. Maten och utbudet och barerna är ok men inte mer, vi hade betydligt större förväntningar på 5 stjärnigt, 4 stjärnigt är mer relevant. Vi saknade det där lilla extra. Lasse och Maria Persson.

Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack TripAdvisor-medlem
Andreas A, General Manager på Olympic Lagoon Resort, svarade på det här omdömetSvarade juli 22 2017

Dear reviewer,

Thank you for sharing your experience of your time with us at the Olympic Lagoon.
We are very pleased to read that all was well with your holiday with us and you had the opportunity to relax.
Your comments in regard to Evelina will be passed on.

The resort will undergo a renovation project this winter. This will include three new restaurants and an indoor entertainment venue. We will add a snackaria and an fine dining Italian restaurant. The third additional restaurant is currently under survey pending our guest feedback.

Thank you for your comments and we look forward to welcoming you to the resort in the near future.

Omdömet skrevs juli 16 2017

Alla på hotellet är mycket trevliga och maten är mycket god, och de byter verkligen rätten när de byter temat på middagen.
Detta är den första all inclusive restaurangen som kan laga bra kött, som är saftigt och mört. Fisken är också väldigt god.
Vi var där 14 dagar och de hade 10 olika teman. De har också En asiatisk och en grekisk restaurang.
Den grekiska restaurangen serverar mycket mat. Bra förrätter och lammet är fantastiskt. Dock är det övriga köttet överstekt.
Den asiatiska restaurangen har mycket bra autmosfär och lagar god mat, synd att de inte vågar krydda maten. Tom tom Kha, soppan var dock gjord utan kryddor och kokos mjölk, vilket gjorde den egendomlig.
Ankan var dock utsökt, både som förrätt och huvudrätt.
Det fanns också ett hamburgerställe som vi alla gillade!

Hotellet är välstädat men behöver renoveras, som det ska göras 2018, och det behöver renovering.
Hoppas de kan göra något åt ljudisoleringen, för rummet jämnt skiljs åt av en vanlig dörr, och där hör man de andra gästernas viskningar och andetag.
Det var svårt att sova utan öronproppar, tur att grannarna fattade vinken när vi sa till dem att de borde gå ut och gå med sin skrikande bebis, då den väcker oss 5.00, och vi slapp höra den skrika mer.

Mycket irriterande att gäster bokar stolar med handdukar och sedan inte använder solstolarna. På andra hotell samlar man in handdukar som bokar solstolar 24/7, så gäster kan använde dem.

Wi-fi var väldigt dåligt!

Landa beach är fin och har underbar botten och fin sand, ca 5 min gång väg. Man ska dock undvika den på lördagar och söndagar, då är den fylld med cyprioter som sätter upp 200 parasoller överallt!

Det kommer bli ett fint hotell om ni renoverar och ljudisolerar. Det ska också bli trevligt när ni öppnar en snackbar!
Vi ser också fram emot en korean bbq och en italiensk restaurang.

Vi kommer tillbaka 2019 om ni har åtgärdat ljudisoleringen, solstolarna och bokningen av dem. Och nytt snabbare wi-fi.

Tips för att välja rum: Mot pool eller trädgård, för annars ser ni bara tråkiga saker.
Visa fler tips på hur du väljer rum
Tack MrPrasartPongpet
Andreas A, General Manager på Olympic Lagoon Resort, svarade på det här omdömetSvarade juli 18 2017

Dear MrprasartPongpet,

Thank you for posting your experience with us with our Trip Advisor community.
We are pleased to read that you enjoyed your stay and our diverse culinary options in particular.

Your constrictive feedback has been taken into serious consideration.
The hotel will undergo a renovation this winter. The renovation project will incorporate the refurbishment of all standard rooms, an indoor entertainment venue and three new themed restaurants.

Thank you for your comments and we look forward to welcoming you back to the resort in the near future.

General Manager

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Ayia Napahotell
1 985 omdömen
5,1 km bort
Napa Mermaid Hotel and Suites
Visa priser

Besökt Olympic Lagoon Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Olympic Lagoon Resort

Adress: Xylofagou-Agia Napa Rd, Ayia Napa 5330, Cypern
Region: Cypern > Distriktet Famagusta > Ayia Napa
Bekvämligheter:
Bar/lounge Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Romantiska hotell i Ayia Napa
Nr 2 av Familjehotell i Ayia Napa
Nr 4 av Lyxhotell i Ayia Napa
Nr 4 av Spahotell i Ayia Napa
Prisklass: 2 123 kr - 14 854 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Olympic Lagoon Resort 4*
Antal rum: 301
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, Bookcyprus.com, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Olympic Lagoon Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Olympic Lagoon Hotel Ayia Napa
Olympic Lagoon Ayia Napa

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?