Omdömet skrevs 5 januari 2017

Vill du ha bra service, underbar miljö, känna dig välkommen? Då ska du bo här.
Vi stortrivdes och nästa gång vi åker till Cypern är det här vi vill bo. Kan speciellt rekommendera att äta åtminstone en kväll på hotellet. Vi satt ute på resturangens altan och njöt. God mat, perfekt service och utsikt över havet. Bättre kan det inte bli.

Rumstips: Ta ett rum med balkong och utsikt över havet. Dom rummen ligger på "baksidan" av hotellet.
Datum för vistelsen: augusti 2016
2  Tack Hjuviksfru
jeanetteb0rchardt, The Management Team på Alion Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2017

Bästa Hjuviksfru!

Tack för din vänliga och positiva utvärdering av Alion Beach Hotel. Det är verkligen roligt att läsa att ni stormtrivdes och att ni kommer att återvända till oss vid er nästa Cypernresa. Det ser vi framemot.

Tills dess må gott.

Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 23 augusti 2016 från mobil enhet

Vi hade en så bra upplevelse på Alion Beach. När vi kom in möttes vi direkt upp av personalen som gav oss all information vi behövde, man kände sig otroligt välkommen!

Vi bodde i ett dubbelrum med begränsad havsutsikt och vi hade en vacker utsikt över hela stranden.

Frukosten var bra, våfflor, pannkakor, frallor och baguetter, små bakverk, frukt och blandade varmrätter som halloumi, bacon, äggröra, kyckling m.m. Vi tog även ett glas mousserande vissa dagar som fanns tillgängligt i en stor ishink. Man kunde även beställa omelett och personalen var alltid kvick med att komma fram med en kaffekanna till bordet.

Även jättebra mat vid poolen med bra priser.

Vi valde att ligga på stranden hela veckan och betalade då ca 7 euro/dag för två solstolar och parasoll. Hotellet erbjuder gratis solstolar som man får bestämma första dagen men dessa var på gräsmattan nedanför poolen. Rekommenderar de stolar som är närmast poolen då de närmre stranden såg väldigt tråkiga ut. Vid stranden finns det en beach bar och går man längre bort finns det även en beach restaurang med helt ok priser. Underbar strand, som finast precis nedanför hotellet. Stranden blev väldigt tråkig desto närmre hamnen man kom så hotellets läge var perfekt.

Var bra avstånd till centrum, restauranger fanns det nästintill precis utanför hotellet. Vill man mer centralt är det ca 10-15 promenad. Detta gör att man slipper ljudet från barerna.

Rekommenderar verkligen detta hotell om ni besöker Ayia Napa!

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack 483mathildar
Jeanette B, The Management Team på Alion Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 augusti 2016

Bästa Mathilda!

Ett stort tack för dina väldiga vänliga ord om Alion Beach Hotell och vår personal. Det är väldigt roligt och motiverande att få läsa en sådan positiv utvärdering!

Det glädjer oss verkligen att ni tyckte om vårt hotell och att ni fick tillbringa en underbar semester hos oss!

Vi ser framemot ytterligare besök i framtiden!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 21 juli 2016 från mobil enhet

Här finns allt!
Service och personalens engagemang för att få gästerna trivas är fantastisk, egen solstol mellan havet och Polen med personal från baren som servade hela veckan (ingick i priset), man slapp släpa plånbok då allt gick att sätta på rummet.
lugnt och en liten känsla av lyx, men fungera även för flip-flops gäster som oss.
Ca 10 min gång väg till centrala delarna av ayia napa.

Datum för vistelsen: juli 2016
1  Tack 20olofs
Jeanette B, The Management Team på Alion Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2016

Bäste Olof,

tack så mycket för dina vänliga ord om Alion Beach Hotel. Det glädjer oss att ni njöt av er semester hos oss och vi hoppas att vi får nöjet av att välkomna er åter igen hos oss inom en snar framtid.

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 13 mars 2016

Mycket trevligt hotell nära stranden. Medelåldern på hotellet den veckan vi var där var väldigt hög. Nästan inga barnfamiljer så det var lugnt och skönt. Högklassig service. Varierad buffé av god kvalité. Rekommenderas till dig som vill ha lugn och ro.

Datum för vistelsen: september 2015
1  Tack LindaHH2016
JeanetteBorchardt, The Management Team på Alion Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 juni 2016

Hej Linda,

tack foer din positiva utvaerdering av vaart hotell. Det aer roligt att laesa att du uppskattade vaar servicepersonal och middagsbuffeerna.

Vi ser framemot ett nytt besoek av er.

Med vaenliga haelsningar

Omdömet skrevs 29 juli 2015

Extremt bra hotell, vi återkommer varje år! Minst 2 veckor! Ofta jul och nyår men även sommarsemester! Spa´t är toppen, frukost superb, personalen, som är samma varje år, vänliga grekcyprioter, är väldigt proffsiga!
Vi trivs och rekommenderar!

Rumstips: Seaview, eller sidorummen!
Datum för vistelsen: januari 2015
Tack strix2015