Omdömet skrevs 2 augusti 2017

bra läge, fantastisk utsikt, rena och fina rum, håller hög klass och innehåller allt man kan önska sig. Maten var verkligen jättegod där smakerna var något extra än vad det brukar vara. Tack kökschefen Kontouli.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack appe90
Omdömet skrevs 19 juli 2017

Adams Beach Hotel måste ha varit superfint och lyxigt när det byggdes någon gång på 80-talet eller så. Idag är det ett jättekomplex som känns lite gammalt och omodernt med öststatsprägel. Max trestjärnigt i dagens standard. Trots att det var god beläggning när vi var där så ekade stora barer, restauranger och konferensrum tomma och det känns väldigt ödsligt att gå långa korridorer och titta in i dessa tomma lokaler. Tämligen glest även i gym, spa, barnklubb (internationell men mest rysk uppfattade jag det som).

Vi bodde i rum som inte blivit renoverade och med gammal äcklig heltäckningsmatta och tämligen omodernt (förutom badrummet som var fräscht). Sängarna saknade bäddmadrass och spiralerna i fjädringen var väldigt kännbara. Helt oacceptabelt på ett "femstjärnigt" hotell. Minibaren får man inte använda för att kyla egna drycker (tas ut av städpersonalen).

Frukostbuffén var ganska riklig men kvaliteten dålig. Vi var fem personer och ingen hittade något som vi faktiskt tyckte var riktigt gott. Dåligt med färsk frukt.

Enda riktigt positiva var poolområdet och den lilla privata beachen. Jättefint (även om poolerna börjar bli bra slitna) och bra med solstolar. Saknade att de inte hade vattengympa som alltid brukar finnas. Synd att de inte gjort mer av området kvällstid när det är mörkt. Känns helt öde då. Förstår inte varför de inte har någon riktigt bra loungebar som man kan hänga i på kvällarna när hotellet har bästa läget av alla.

På det hela taget en ok upplevelse men det är väldigt slitet och omodernt. Finns så stor potential att göra det till ett riktigt bra hotell men då krävs nytänk och en stor investering.

Datum för vistelsen: juli 2017
2  Tack Krifrekus
Omdömet skrevs 19 maj 2017

Området är väldigt fint och väl anpassat för både barn och vuxna, med många pooler och stränder att välja på, så där blir det ros! Vi var en vecka i början på maj och hade bara frukost på hotellet. En stor matsal med gott om plats men med öppna väggar och endast parasoll tak, Följden blev att massor med gråsparvar satt och väntade tills man lämnade bordet och då passade på att äta från tallriken! Jag tycker om fåglar i vanliga fall, men inte kanske i den situationen ;) Dessutom inte så bra skydd när det är blåsigt. Frukost buffén var sådär, inte mycket variation och väldigt smaklöst. Servicen var ok, men med inslag av personal som tydligen inte var cyprioter utan från Balkanländer, Kändes lite trist att inte få möta inhemsk personal.Så var det övervägande på hela hotellet, pratade med vår room maid som var cypriotiska hon var inte så glad åt det, problem med språket m m.Massor med ryssar som naturligtvis satt sin prägel på hela hotellet. Rummet var ok med fin havsutsikt och mot området, men sängarna var hårda och fjädrarna kändes lite väl mycket!! Städningen på rummet var inget att klaga på. Vi mötte både trevlig och servicevänlig personal i områdets restauranger och supermarket, i receptionen var det lite si och så, lite nonchalant attityd av vissa. Sammanfattningsvis: området var jättefint, långa fina promenadstråk att kunna ta sig till andra stränder. Barnvänligt! Störande musik hela dagarna från en poolrestaurang. Besviken på maten på hotellet och ryssar överallt, det blir för mycket när matsedeln är på ryska överallt. Synd :(

Datum för vistelsen: maj 2017
1  Tack KerstinS463
Omdömet skrevs 24 april 2017 från mobil enhet

Jag vet inte vem hotellet har mutat för att få sina stjärnor men det här är definitivt inget femstjärnigt hotell i dagens standard. Hotellet uppnådde kanske den standarden någon gång på 90-talet men absolut inte år 2017.

Hotell/rum
Hotellet är uppdelat i tre avdelningar. Avdelning 1 kallas för Deluxavdelningen. Den är rätt nybyggd och lite lyxigare men ligger avsides från resten av poolområdet och har en egen entré. Även om standarden på denna avdelning är bättre så känns området mer som ett minihotell och tjänar inget syfte om man vill bo på ett stort och fint hotell. Då besöker jag hellre ett riktigt, men bättre, hotell. De två resterande avdelningarna är väldigt skumt uppdelade och återigen förstår jag inte syftet med uppdelningen. Avdelningen 2 är jättegammal och klädd i en ful och ofräsch heltäckningsmatta. Rummen är gamla, slitna och påminner mig återigen om tidiga 90-talet. Dessa har alltså inte renoverats på väldigt många år. Avdelningen 3 ser lite fräschare ut och är nyrenoverad. Dock är det rena slumpen som avgör om du hamnar här eller på avdelning 2. Vi bokade ett rum med havsutsikt och trots att rummen är fräschare så fick man endast begränsad havsutsikt eftersom hotellet har försökt utnyttja alla möjligheter de haft för att ta betalt för en "havsutsikt". Även om detta innefattar snedvridna urtråkiga balkonger. Sammanfattningsvis förstår jag inte varför man inte har renoverat alla hotellets faciliteter istället för att snåla på detta sättet. Kanske handlar det om ekonomiska resurser men då borde man sänka kostnaden och framförallt sluta ge sken om att hotellet är i femstjärnigt standard.

Personal
Detta är det mest märkligaste på hotellet. Jag förstår verkligen inte hur ägarna till detta hotell tänker med sin personal. För det första, ha det i åtanke att hotellet är extremt riktad till ryssar. Och nu har jag rest så pass mycket att jag med rent samvete kan säga att ryssar utmärker sig på ett mycket särskilt sätt. Personalen bemöter dig därför efter detta, oavsett var du kommer ifrån. Detta innebär att du ska räkna med att du blir bemött med ignorans och attityd varje gång du frågar dessa något. Särskilt de i receptionen. Frågor gällande lokala resor eller utflykter är helt meningslösa att ställa till personalen. Antingen vet de inte svaret eller så bemöttes du så illa att du önskar att du kunde ta tillbaka din fråga i samma sekund. Och glöm det där med ögonkontakt. Finns inte! Under de 8 dagar jag befann mig på hotellet bemöttes jag endast en enda gång med gästvänlighet och då av en äldre man som definitivt hade hotellvana. Jag kan garantera ägaren till hotellet att han hade fått fler gäster och en trevligare atmosfär på sitt hotell enbart genom att byta sin personal. Jag rekommenderar seriöst att ägaren själv skickar ut anonyma utredare till hotellet och själv får uppleva bemötandet. Kanske duger det för vissa personer men den uppnår verkligen inte den vett och etikett vi har i Skandinavien. Och det är framförallt inte detta vi betalar för.

Mat
Som många skriver så finns det olika saker att välja bland vid frukost och kungamiddagen. Tyvärr uppnådde dock inte matens kvalité vad man är van vid i Sverige. Förutom att vissa rätter saknade smak så var utbudet av kötträtter få för ett hotell. Jag förstår att man inte hinner servera jättebra mat på ett stort hotell men vad sägs om att inte förstöra de råvaror som finns?

Räkna även med att din frukost och kvällsmat hinner bli kall innan du fått i dig maten. Detta pga att hotellets restaurang ligger under ett öppet tält - utan vindskydd från havet. Många matgäster fick därför slåss om de få platser som fanns att tillgå bakom pelarna som höll uppe tältet.

Jag vill poängtera att det finns mycket med hotellet som behöver göras om innan det uppnår 5 stjärnor. För dig som är van vid Skandinaviens standard så är detta hotellet definitivt inget för dig. Tyvärr.

Datum för vistelsen: april 2017
4  Tack TripShab
Omdömet skrevs 12 april 2017 från mobil enhet

Som helhet förstår jag att hotellet har 5 stjärningt. Fin Strand, rymliga pooler.
Maten är katastrof. Smakar inget, ingen känsla. Personalen i receptionen är sjukt otrevliga.
Serivtörerna var helt ok.
Rummen katastrof. Kliade i hela kroppen pågrund av dålig städning. De byter inte sängkläder och hyllorna/garderoberna var fulla av damm vilket gjorde att man nös och nös..
Rekommenderar inte detta hotell.

Datum för vistelsen: april 2017
3  Tack Vanessa Bana T