Omdömet skrevs 10 april 2016

Rymliga rum, fantastisk mat, god service och underbara paradisstränder. Vi saknade ingenting. Man kan ägna sig åt allehanda aktiviteter hela dagarna och kvällarna eller så kan man ligga i en lugn del av stranden och bara njuta. Trevlig personal.
Vi rekommenderar gärna detta hotell.

• Bodde här: mars 2016, reste som ett par
1  Tack Eila W
Customer Servic... B, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe El Portillo, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2016

Dear Guest,

Thank you for taking the time to give us such a good review of your recent stay at Grand Bahia Principe El Portillo in our Tripadvisor web page and share with our fans your experience with us, we are totally agree with you, we are blessed with one of the most beautiful beach.
We would love to welcome you back soon in the near future whenever you are planning to come back to visit us.

Bahia Principe Hotels & Resorts for your summer holidays in Samana.

Yours faithfully,
Mileyka Strong

Omdömet skrevs 24 februari 2016

Vi har rest i 46 länder, upplevt otaliga stränder och hotell. I jämförelse ger vi mycket höga poäng åt denna anläggning. Hotellet är välorganiserat och andades en mycket bra atmosfär där alla i personalen gjorde sitt bästa för att vi skulle trivas. Maten i de olika restaurangerna höll hög kvalitet. (Speciellt vill vi nämna guacamolen som den bästa vi smakat.) Vårt rum var välstädat, ljust och rymligt. Vackra och välskötta planteringar. Att vandra längs de km-långa orörda sandstränderna kantade med palmer var en upplevelse i sig. Går oxå fint att snorkla vid reven alldeles intill hotellet. Att ta lokalbussen in till Las Terrenas, flanéra på stan och besöka små butiker och supermarkets är en angenäm upplevelse som vi rekommenderar. Köpte handrullade Cigarrer av hygglig kvalitet hos den lokala cigarrhandlaren. Vi besökte också staden Limon som ligger åt andra hållet. Där hyrde vi hästar med guide och red till det storslagna vattenfallet i djungeln. Ritten räckte ca 45 min. Man kunde också ha gått dit till fots vilket en del gjorde. Vi var en vecka i Puerto Plata och den andra veckan i Grand Bahia Princips El Portillos fem lokala stjärnorna är berättigade och vi kan lämna våra bästa rekommendationer.
Olle och Helena Domars, Jakobstad, Finland

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
7  Tack olle_domars
Customer Servic... B, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe El Portillo, svarade på det här omdömetSvarade 29 februari 2016

Dear Guest,

First of all we want to thank you for the comments we did get through our community of Tripadvisor. As a company dedicated to the total satisfaction of our guests, we provide the most value to your opinion, in order to remain in a line of constant improvement.

Our goal is not only to satisfy guests' needs, but also exceed their expectations and anticipate their desires. This is why we are extremely proud and happy for having left a pleasant memory.

Please do not hesitate to contact us @ bahia-principe.com info.elportillo for your next visit.

Bahia Principe Hotels & Resorts, a 5 star experience in Samana

Yours sincerely,

Lidia Cueto

Omdömet skrevs 28 januari 2016 från mobil enhet

Jättefin plats att bo på, en härlig resort med all lyx man kan tänka sig .
Åkte själv och det var kanske inte då den bästa platsen att vara på men fick det jag ville med sol mat och avkoppling !
Så, om ni ska åka för att " slå runt" är kanske inte denna plats den bästa, men för umgänge samt " semester" är detta perfekt!
Det ända - är resa till och från hotellet, ca 4 h med buss samt att personalen kan nada engelska

Bodde här: januari 2016, reste ensam
Tack Christian L
Customer Servic... B, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe El Portillo, svarade på det här omdömetSvarade 1 februari 2016

Dear värd,

Tack så mycket för din kommentar. Vi hoppas att det hjälper dig på hotellet Grand Bahia Principe El Portillo.

Bahia Principe Hotels & Resorts, du är bästa hotellet i Samana

Hälsningar,

Lidia Cueto

Omdömet skrevs 20 december 2014

Perfekt resort med skön miljö! Dyktes 15 meter ut från badstranden på grunt vatten? Hotellet lånar ut cyklop, simfötter och snorkel gratis. Lugn avslappnad miljö, med exklusiv service. Perfekt, Toppenställe!!

• Bodde här: december 2014, reste med familjen
2  Tack Tompapz
Customer Servic... B, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe El Portillo, svarade på det här omdömetSvarade 24 december 2014

Dear Guest,

Thank you so much for your kind opinion about our hotel, we really appreciate it because it helps us to learn about our guest needs and satisfy them.

We are really so happy that you have enjoyed your stay in our hotel and our beautiful beach we hope to welcome you once again in Grand Bahia Principe El Portillo.

Bahia Principe Hotels & Resorts, your best hotel in Samana

Regard,

Saida Rodriguez

Omdömet skrevs 31 augusti 2014

Ett helt underbart hotell, otrolig god mat, fina stora rum. Poolområdet var riktigt fint, dock lite liten pool men det gjorde inget för stranden var underbar vacker. Korallrev bara 50m ut i havet, så man kunde snorkla och se fina fiskar, sjöborrar osv. Frukostbuffen, lunchbuffe och middagsbuffen var jätte god, stor utbud av olika rätter, temakvällar med bl.a. suschibuffé.

Wifi kostar om man vill ha tillgång 24/7, man kan få 1h timme gratis wifi/dag i lobbin, fungerar jätte bra. Airkondition gratis på rummet, var till stor hjälp då det kunde bli riktigt varm om nätterna. Städningen av rummet - helt okej.

Ett riktigt fint hotell som jag skulle återvända när som helst. Personalen var jätte trevliga och underhållande, Fanns en liten affär inne på hotellområdet som sålde souvenirer, snacks, kläder, solkrämer osv.

Det ända negativa var att det tog 4 -5h att ta sig till hotellet med fritidsresors busstransfer. Små dåliga vägar samt att trafiken var inte den bästa, alla kör lite som dem vill.

• Bodde här: mars 2014, reste med familjen
3  Tack Dennisa P
Customer Servic... B, Social Media Coordinator på Grand Bahia Principe El Portillo, svarade på det här omdömetSvarade 2 september 2014

Dear värd,

Bahia Principe Hotels & Resorts, a 5 star experience in Samana\