Omdömet skrevs 7 oktober 2016 från mobil enhet

Kan verkligen rekommendera det här hotellet!
Vi valde familjesvit med havsutsikt, kostar något mer men verkligen värt det! Två sovrum och två badrum är perfekt för oss fyra. Vi har utsikt över havet och himlen från soluppgång till solnedgång och kan även se den berömda klippan som sticker ut i havet.
Poolområdet är det största på ön, kanske inte jättestort om man har varit på charter förut men räcker fint för oss!
Buffé maten vid middagen är helt ok men inte mer. Frukosten är däremot bra!
Det finns även a la carte restauranger men de har vi inte provat än.

Det allra bästa med hotellet är servicen! Alla som jobbar här är genuint omtänksamma och löser alla små problem man kan tänkas ha. De känner redan igen oss i matsalen (skriver detta vår tredje dag) och vi får "vårt bord" och är allmänt glada och trevliga. Inga sura miner när våra barn leker loss (två pojkar, är lite vilda ☺) utan allt är till för att vi ska ha det bra.
Från hotellet går en gratisbuss till Funchal som vi provade idag. Väldigt smidigt och skönt att slippa leta parkeringsplatser. Vi har annars en hyrbil som vi tar oss runt ön med annars och det är gott om parkeringsplatser på hotellet.
Vi rekommenderar verkligen hotellet!

Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
Tack Jan L
Maria_da_Paz_Garcia, Manager på Pestana Grand Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 2 november 2016

Kära Jan L,
Stort tack för att ha valt lti Pestana Grand Hotel.
Det är en stor glädje för oss att läsa att du har hittat vår personal och våra hotellanläggningar upp till dina förväntningar. Vi ser fram emot att välkomna dig igen inom en snar framtid, tills vänligen få våra hjärtliga hälsningar.
Med vänliga hälsningar.
Chef

Omdömet skrevs 24 augusti 2016 från mobil enhet

Tre veckors riktig lyx semester med god mat, vacker omgivning och helt underbar service. Vill verkligen rekommendera detta hotell.
Poolområdet var fräscht och bra med utrymme. Fin tropisk park och nära till shoppingcentra och supermarket. Bra mat på hotellet och bra restauranger på gångavstånd.

Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
2  Tack Kristina M
Maria_da_Paz_Garcia, Manager på Pestana Grand Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 26 augusti 2016

Dear Kristina M,

Thank you very much for choosing our hotel for your holidays in our beautiful Madeira.
We are very happy to know that you have enjoyed and considered your three weeks of holidays a real luxury and that you certainly recommend this hotel. It is our pleasure to read that you found our food good and that you enjoyed our hotel services and facilities.
Once again thank you for your recommendations and preference.
Looking forward to have the pleasure of welcoming you, I remain with kind regards.

Yours sincerely,
Maria da Paz Garcia
Unit Manager

Omdömet skrevs 6 september 2015

Pestana Grand är ett trevligt och elegant hotell i Funchals utkant. Hotellet har stora pooler med saltvatten och en vacker trädgård med stora gräsmattor och vackra växter. Vid poolen finns en poolbar med luncher till rimliga priser. Vi bodde i en lägenhet med utsikt över havet och bergen.
Loungen är stor och ljus. Det finns tre restauranger som serverar middagar med olika teman. Flera kvällar i veckan spelar olika orkestrar live musik. En timme varje kväll har baren Happy Hour.
Ett flertal restauranger på strandpromenaden och gatan utanför serverar härliga rätter.
Nämnas bör Rest. Bombay med mycket god indisk mat. Ett litet butikscenter finns på strandpromenaden. Utmärkt för inköp av frukostmat. Där finns också en fiskrestaurang.
Ett större köpcentra i närheten är Forum med många butiker.

Tips för att välja rum: Rummen med utsikt mot hav och trädgård är bäst. Våning 4 och uppåt är att föredra.
  • Bodde här: september 2015, reste som ett par
2  Tack Anki_13
Alberto_Reynolds, Manager på Pestana Grand Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 4 oktober 2015

Kära Anki_13,

Tack för att du väljer oss för din semester i Madeira.
Vi är glada att läsa att, var de anläggningar och tjänster upp till dina förväntningar och du hade en trevlig tid med oss. Vi hoppas att ni hade en säker flygning tillbaka hem och ser fram emot att se dig i framtiden.

Med vänliga hälsningar
Alberto Reynolds
enhetschef

Omdömet skrevs 23 mars 2015 från mobil enhet

Mycket trevligt, komfortabelt hotell med fru tillgång till Spa inomhus och mycket fin utsikt över havet. Familjevänligt, serviceinriktad trevlig personal. Fina omgivningar runt hotell och många restauranger.

Bodde här: januari 2015, reste med familjen
Tack Mashair B
PestanaGrand, Guest Relations Manager på Pestana Grand Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 24 mars 2015

Kära Gäst,
Tack så mycket för ditt besök och för att lämna dina synpunkter om din vistelse hos oss.
Vi är glada att veta att vi har träffat dina förväntningar på varje enskild sätt och, du har haft en bra semester med oss.
Vi hoppas få se er igen i framtiden och skicka till dig och din familj våra hjärtliga hälsningar.

Miguel Grosse
lti Concierge/Guest Relations

Omdömet skrevs 18 juli 2014

Ett hotell som har fått med sig alla anställda på en högklassig serviceresa! Vilken personal! Utmärkt, excellent! Alla var så serviceminded på en varm och trevlig nivå, ej konstlat.
Fina rum med sköna sängar. Vi hade en svit med havsutsikt, stort med två badrum och t.om ett litet minikök för drycker. Rumstypen kan grymt rekommenderas. Prisvärt.
Fräsch mat och allt finns, t.om champagne till frukost för den som önskar.
Trevligt spa, litet gym men ok.
Wifi i lobbyområdet, restaurangerna och vid poolerna, mot extra avgift i rummen.
Fräscha pooler med havsvatten, (öns största pooler) lugnt och skönt. Småbarnsfamiljer bor nog hellre någon annan stans, eftersom det fanns inget för barn direkt. Men med tonåringar så är det perfekt, så både vår tonåring och vi tyckte att det var skönt utan småbarn i poolerna. Rekreation, vackert, lugnt, ja allt var så fint. En bit in till stan, men ca 5-10eU för taxi, att promenera tar ca 30 min. Vi hade hyrbil och det rekommenderas om man vill se resten av ön.
Hotellet har även gratis buss på vissa tider in till stan. Gamla stan i Funchal har flertalet fina restauranger. Receptionen kan verkligen rekommendera bra matställen. Annars är maten perfekt på hotellet, finns både en superfräsch buffé, en italiensk och en marockansk restaurang. Nära ett nytt shoppingcentra också.
Hotellet är från 2004, så lite slitage finns, inte så hypad/designat modernt, men skinande rent och värt varje krona pga så hög service!
Vi kommer tillbaka snart :)

Tips för att välja rum: Välj havsutsikt 3 eller 4 e vån.
  • Bodde här: juli 2014, reste med familjen
3  Tack Cabiga
FrontOfficeGrand, Guest Relations Manager på Pestana Grand Premium Ocean Resort, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2014

Kära Gäst,

Tack så mycket för att välja oss för din semester.
Först och främst, tack så mycket för era kommentarer om vår personal, vi uppskattar det verkligen. Vi var glada att läsa från dig att du hade en utmärkt tid med oss och att ni haft en svit som vi ger dig. Vi ligger i ett privilegierat läge med fin utsikt mot havet. Vi hoppas och vänta på din återvändande besök och skicka våra hjärtliga hälsningar till dig och din familj.

Miguel Grosse
lti Concierge/Guest Relations