Öppet i dag: 08:00 - 17:00

från 32,05 US$
från 33,41 US$
från 67,79 US$
Omdömet skrevs 29 juni 2020

Fantastisk park att återhämta krafter vid/av.
Vacker natur, stort så knappt någon trängsel,men var smart och var där när de öppnar. Ta en heldag i parken. Vandringsleder, mat och dryck, bad. Gott om skugga.
Passa på att ta den lilla färjan till eller ifrån eller både dit och tillbaka från Sibernik.
Båtarna går ofta så det är sällan någon längre väntan om en färja blir full.Gott om skugga medan man väntar.

Mycket vackra områden runt omkring denna nationalpark.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack vonvirus
Omdömet skrevs 24 november 2019

Om du vill uppleva natur, se ett fåtal vattenfall, gå på välbyggda vandringsleder och har tålamod att trängas med andra besökare, då kan Krkas vattenfall vara något för dig. Denna sevärdhet passar både unga som gamla och barnfamiljer. Jag hade sett mig framför att det skulle vara fler och mer storslagna vattenfall av att döma från bilder men det var inte riktigt som jag föreställt mig. Vandringsleden tar dig runt området och ger dig en bra helhetsupplevelse som duger men det som vi ville se var framför allt vattenfallen. Att gå in i nationalparken kostar olika beroende på när du besöker under säsongen, vilket framgår på den officiella hemsidan. Att bada är tillåtet under vissa delar av säsongen så även det står på hemsidan. Gratis parken finns i närheten av ingången till nationalparken. Att ta sig ned kan du göra genom att antingen gå efter en led eller med en kort bussresa som kanske inte är en trevlig upplevelse för den som är höjdrädd. Att ta sig hit med egen bil från Trogir, Split var enkelt och bekvämt. Inte ett måste att uppleva och se men ändå ett trevlig aktivitet.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
1  Tack carljoel
Omdömet skrevs 16 oktober 2019

Var här sista dagen på säsongen innan det är förbjudet att bada i vattenfallet. Badet var hela upplevelsen för mig. Promenaden i parken var fin. Lätt att komma fram då det inte var så mycket folk. Kan tro att det är ganska jobbigt under högsäsong. Det som är negativt är att det blir ganska dyrt. Biljetten för båt och inträde kostar en del. Även mat/glass/fika i parken är dyrare än vanligt.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack 769mbb
Omdömet skrevs 17 augusti 2019

Man åker båt till själva parken. Rent & fint, mycket bra ordnat med gångvägar runt hela parken. Väldigt backigt & många trappor innan man kommer högst upp. Det var väldigt mycket folk när vi var där & eftersom man endast kan bada längst ner så blev det mycket folk i badet. Jättefina vattenfall överallt!!

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack miajeg
Omdömet skrevs 29 juli 2019

Jag åkte dit med 5 kompisar. Sett alla fina bilder och såg fram emot att åka dit.
När vi väl kommer dit måste vi betala 200 kuna var för att få komma in i parken, vilket va väldigt dyrt... Sen när vi väl är inne i parken så är de sjukt mycket folk, man får knappt plats när man är påväg på den långa promenaden till vattenfallen..
Kul att ha sett, men skulle inte rekommendera någon att åka dit.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack RPersson92