Höjdpunkter från omdömen
Trevligt utflyktsmål.

Vid Tullgarnsviken söder om Södertälje ligger detta kungliga slott med anor från 1200-talet. Första ... läs mer

Omdömet skrevs 1 september 2018
Brigitta48
Haninge, Sverige
från mobil enhet
Ett vackert slott

Gjorde en bilutflykt till Tullgarns Slott. Ett vackert slott som ligger fint i en vacker trakt ... läs mer

Omdömet skrevs 21 augusti 2018
Eje B
Göteborg, Sverige
Läs alla 26 omdömen

Omdömet skrevs 4 december 2017

Riktigt fint slott med anor från 1200-talet, beläget på en udde.
Ta en en timma och bara gå runt och kolla in miljön, den välskötta trädgården och parken.
Det finns lugn och ro där, Slappna av och njut.

Datum för upplevelsen: september 2017
1  Tack XYl1
Omdömet skrevs 27 augusti 2017 från mobil enhet

Tullgarns slott har en stor välskött park som vi tycker är värd besök nästan året om. Gå in den engelska parken med broar och vatten och stora lövträd. Gå fram till vattentrapporna med dammar för rening och där kan man också gå ut till en brygga för fågelskådning på fjärden. Den gamla ångbåtsbryggan är,perfekt för fikapaus. Restaurang och café finns men är inget vi kan rekommendera. Ta med egen fika och njut den unika miljön.

1  Tack mariaaN1936MF
Omdömet skrevs 17 augusti 2017

Tullgarns Slott var stängt en måndag den 7/8 så vi fick inte möjlighet att komma in. Tydligen är det bara öppet på helger. Omgivningarna var dock fina. Vi hade bokat en natt på Värdshusets B&B. Det var väldigt dyrt med tanke på hur det såg ut samt brist på service. Rummet var fint med bra sängar men tapeterna satt löst på väggarna. TV:n i sällskapsrummet hade 3 kanaler och gick inte att lyssna på då ljudet bara skrapade. På morgonen hade personalen ställt in frukost i köket (vilket är ok när man bor på B&B). Problemet var att en mus, skulle jag tro, hade börjat gnaga på det mjuka brödet i påsen. Det som var i kylen var det inget fel på. Tycker inte att det var värt 1150 kr för 2 personer 1 natt.

1  Tack IsaP573
Omdömet skrevs 12 augusti 2017 från mobil enhet

Tullgarn slott är ett kungligt slott, som ligger vackert vid havet. Sommartid är det öppet för allmänheten och varje heltimme är det visning med guide. Visningen tar 45 min och vår guide var både väldigt kunnig och hade ett engagemang som gjorde turen levande.
Slottet har unikt bevarade rum och miljöer från både 1700-, 1800 och 1900 talet.

En vacker park och inte minst en fin brygga som det går att bada från sommartid.

Tack 490satishs
Omdömet skrevs 11 augusti 2017

Detta slott är fint, som de flesta slott. Stor trädgård och fina vyer med vatten runt omkring. Ska man se något invändigt måste man dock gå på en visning.

Tack Jazzteffe