“Trevlig guidning”

Boka i förväg
Mer information
101,45 US$*
och över
Sydney: Bondi Beach och Kings Cross Tour plus ...
Rankad som nr 10 av 490 saker att göra i Sydney
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Vi gick en guidad tur i botaniska trädgården. Guiden var en äldre dam, volontär, och mycket kunnig. Hon visade olika delar av den australiska floran. På egen hand finns också många intressanta växter. De flesta väl skyltade. Många vita ibisfåglar som gärna vill dela din lunch på uteserveringen. Flockar med vita kakaduor, nästan halvtama. Besöket avslutas med att vandra mot operahuset.

Tack bielke

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

En promenad genom The Royal Botanic Garden från operahuset till museet är att rekommendera. Besök gärna Botaniska trädgården i oktober då det blommar som mest. I mars så är hösten i antågande och det börjar se visset ut.

Tack Jan F
Omdömet skrevs 4 februari 2018

Vackert promenadstråk mitt i Sydney. Havet alldeles jämte och ett myller av blommor. Kakaduor som flyger fritt och sjunger strålande vackert. Njutning.

Tack Lotta W
Omdömet skrevs 6 december 2017

Jag rekommendera en tidig morgonpromenad. Massor av intressanta blommor och träd. Finns dessutom en mängd fåglar att betrakta.

Tack Rune C
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 30 november 2017 från mobil enhet

Var i Sydney under 5 dagar och behövde inte gå samma väg någon gång. Man upptäcker nya områden hela tiden, positivt med gratis entre till utställningar.

Tack Malin T

Resenärer som tittade på The Royal Botanic Garden tittade också på

Sydney, New South Wales
Sydney, New South Wales

Besökt The Royal Botanic Garden? Berätta vad du tyckte!