“Äggakaga o fläsk”

Spangens Gastgivargard
Rankad som nr 5 av 6 Restauranger i Ljungbyhed
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar

Maten var väldigt god, miljön bedrövlig, den nya ägaren har stora utmaningar framför sig.
Att få ett gästgiveri med sådana gör anor att resa sig är inte en lätt uppgift, lycka till

Datum för besöket: september 2020
Tack Uffe_Han

Tyvärr så finns ej det gamla goda Spångens gästgivargård längre. Dålig mat inklusive dagens rätt. Verkar som om kocken har fått sluta och någon annan lagar maten.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Lars B
Omdömet skrevs 13 september 2020

Bra bemötande men maten var för dyr.
En väldigt liten plankstek med en väldigt liten bit kött för 249kr.
Köttet var 1 st liten utbankad smal skiva från en fläskfile.
Men husets hamburgare var bättre.
På hemsidan stod priset för rummet på 1195 grundpris.
Vid betalning på plats var priset 1395 grundpris.
500kr extra per natt för en extrasäng för ett barn.
Vi mailade till Spången angående priset på rummet men fick ingen återkoppling.

Datum för besöket: september 2020
Tack christerb360
Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Räkmacka för 165:- kr~. Burkräkor? Ingen majonnäs och ett trött salladsblad på en torr polarkaka.
Smutsig duk och en ekande matsal gjorde upplevelsen ganska grå. Rekommenderas ej.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack 868ernstb
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Äntligen, Spångens gästgiveri har öppnat på nytt. Vi besökte dem idag 26/7-20 o beställde ”äggakaga”. Vi blev rikligt belönade med en helt underbar rätt serverad med riktigt fläsk o rårörda lingon, portionen var mer än väl stor, det lovades ”doggy-bag” om vi inte orkade. Vi har ingen hund så vi orkade....
Vi ser med tillförsikt framåt nya besök på en klassisk krog med riktig mat.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack Linuskatten

Resenärer som tittade på Spangens Gastgivargard tittade också på

Perstorp, Skåne län
Röstånga, Skåne län

Besökt Spangens Gastgivargard? Berätta vad du tyckte!