eDreams
ZenHotels.com
Priceline
Agoda.com
Omdömet skrevs 16 maj 2021 från mobil enhet

Ett välskött, mysigt och prisvärt pensionat. Enkla och mycket rena och fräscha rum. Massa info om området och Söderåsens nationalpark fanns tillgänglig i de gemensamma utrymmena.
Pensionatets läge är perfekt, några minuter från nationalparkens center men ändå avsides och lugnt. Fantastiskt utsikt från trädgården.
Stort plus för alla små mysiga sittplatser i pensionatets trädgård, här kan man hugga en hängmatta lite avsides eller en bänk under pergolans och sträcka på vandrarbenen och njuta av utsikten.
Värdparet var supertrevliga och väldigt hjälpsamma både före och efter besöket.
Rejäl och god frukost.
Toppenställe, vi kommer gärna tillbaks!

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack axlmalmo
Frida Svedrin, Ägare på Pensionat Söderåsen, svarade på det här omdömetSvarade för 5 veckor sedan

Tack för dina fina ord! Så glada vi blir av att höra att ni hade en fin och härlig vistelse, och att ni uppskattar våra hängmattor, "njutsiktsbänken", pergolan och "njuteplatsen" - att njuta av solnedgången här från pensionatets tomt tröttnar vi själva aldrig på och ni prickade ju verkligen in en magisk tid på året när försommarprakten i naturen är något alldeles extra! Varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 24 februari 2021

Vi bodde i den inre lägenheten som har självhushållning. Väldigt trivsamt och barnen älskade sovloftet. Rent, fräsch och trivsamt. Där fanns också redan mycket att tillgå i lägenheten, som ex. toalettpapper, diskmedel, stearinljus, tvåL, mm. Superbra! Rekommenderas verkligen och missa inte de sociala getterna och tuppen. :)

Rumstips: Härlig utsikt och egen ingång från de båda lägenheterna med självhushåll.
Datum för vistelsen: februari 2021
Tack AnnaTage76
Omdömet skrevs 5 augusti 2019

Vi bodde två nätter i det som kallades lilla lägenheten och köpte till b&b. Vi kunde bo ostört och samtidigt få ta del av gemenskapen. Värdarna mötte upp oss när vi kom med mycket vänligt bemötande som var genomgående under hela vistelsen. Vi uppskattade särskilt att de bjuder på fika varje dag kl tre. Härligt område för grillkväll där barnen kunde springa och leka mellan studsmatta, getter, rutchkana och lekhus. Vi hade en riktigt bra upplevelse!

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack StaffanJohansson
Omdömet skrevs 22 april 2019 från mobil enhet

Mycket bra semesterboende med Söderåsen på perfekt avstånd. Lämna bilen vid pensionatet och promenera till nationalparken. Mycket rent. Bra rum. Sköna sängar. Sju rum delar på tre duschrum med toalett. Tillgång till kök med komplett utrustning förutom under frukost. TV i det gemensamma matrummet. Lite problem med golvvärmen på två av duschrummen. Fick lägga något på golvet för att inte frysa om fötterna. Blandaren i köket hade problem med att det inte gick att få kallvatten. Bra frukost med yoghurt, fil, diverse tillbehör, bröd, juice, kaffe, the, frukt. Trots några små brister som nämnts ovan kan jag rekommendera detta boende. Det är fräscht och rent, personalen är mycket trevlig, man sover gott, bra utemiljö och lugnt ute. Här kan man koppla av.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack Masa66
Omdömet skrevs 15 augusti 2018

Vår arbetsplats har precis haft två dagar fyllda med arbete på Pensionat Söderåsen. Tack vare ett mycket trevligt boende med väldigt bra service blev det en riktigt bra upplevelse. Ägarna såg till att fixa hela paketet med frukost, lunch och middag. Allt var rent, fräscht och bonusen var givetvis närheten till Skäralid på gångavstånd. Jag rekommenderar Pensionatet varmt både för privat övernattning och för arbetssammankomster. Gott om plats för konferens och den servicen som behövs för mindre möten.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack 297_sap