Spara
Höjdpunkter från omdömen
Svensk kulturhistoria från amerika

Var här när jag var barn och nu var det dags för vår 8-åriga grabb. Han var supernöjd! Trots C19 ... läs mer

760kait
Borås, Sverige
Familjebesök i Cowboyboots

Omdömet skrevs 8 mars 2021
MikaelS562
Stockholm, Sverige
Läs alla 254 omdömen

Omdömet skrevs 8 mars 2021

Trevligt besök, perfekt för barnfamiljen. Tror det är viktigt att det inte är för unga barn (särskilt tågresan). Finns något för alla.

Tack MikaelS562
Omdömet skrevs 10 oktober 2020 från mobil enhet

Jättebra trots coronarestriktioner. Både barn och vuxna får ”leka av sig”. Finns något för alla. Roligt med folk i tidstypiska kläder som är lite här och var.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Yatzi85
Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

High Chaparral har varit på min to-do list enda sedan jag själv har varit liten. Vi valde att åka dit med vår son snart fyra år och våra vänner som hade med sig sina två barn, sju respektive elva år gamla. Man får ta i beaktning att vi var där under Covid-19 tider så shower var naturligtvis inställda. Tåget var nog den största behållningen i en annars ganska medioker park. Stugan vi hyrde var helt ok. Förväntningarna var nog för stora samt har man varit på Disney World, Universal Studios mm så kanske ribban var satt för högt från början.

+ Bra prisvärd parkering nära entrén
+ Trevlig personal

- Kändes gammalt och slitet
- Tågresan kostade extra utöver inträdet

2  Tack ChristianDee
Omdömet skrevs 10 augusti 2020 från mobil enhet

Tillbaks igen efter ett års uppehåll. Vi älskar High Chaparral, för barnen är det som en gigantisk lekplats.
Det är bra priser på det som barnen vill ha. Pistoler och hattar mm.

De som jobbar där är bra med barnen och väldigt trevliga mot oss vuxna.

Vi lär komma tillbaka igen.

Tack Mr_Rosberg
Omdömet skrevs 3 augusti 2020

Har ej varit på High Chaparral sedan jag själv var barn så var kul att uppleva detta nu med mina egna barn. Allt som allt var vi imponerade över parken och hur välgjorda byggnader etc är samt duktiga skådesåelare.

Väldigt tråkigt att det inte var några shower i parken, men förståeligt pga Corona. Dock stod det på hemsidan att det skulle vara skådespelare som interagerade med besökarna i parken, och det såg vi inte heller något av.

Kändes som det var väldigt mycket folk i parken. Parkeringen utanför var helt proppfull, och kön in till parken var väldigt lång utan någon som helst uppmaning till att hålla avstånd. Håller för övrigt med en annan besökare som skrev om trängseln i tågkön. Det gick personal längs med kön för att informera om kötiderna, men de gjorde inget för att få besökarna att hålla avstånd i kön. När man dock kommer in i stationen och var på väg att gå på tåget är personalen där supernoga med att alla sällskap ska ha en hel "ruta" (avståndet mellan två markeringar) mellan varandra och de var faktiskt oförskämda och onödigt nedlåtande om man stod bara nån centimeter innanför markeringen - trots att man i princip stått på varandra i kön utanför utan att någon brytt sig. Tågresan var utöver detta, höjdpunkten i parken. Rånet var väldigt bra gjort och barnen tyckte det var jättekul. Att råna banken var också uppskattat av barnen. Dock svårt att veta att detta skulle göras då vi inte såg någon information om detta utan upptäckte det av en slump då några andra barn rånade banken.. Vad mer missade vi!?!?!

Vi åt lunch på en restaurang i Old Mexico. Blev positivt överaskade över storleken på portionerna. Inte ofta man blir mätt när man köper mat på sådana här ställen, men här var det väl tilltagna portioner och gott!

Inträdespriset är ganska saftigt för två vuxna och några barn, speciellt när alla shower är inställda och man i tillägg måste betala extra för allt man ska göra i parken. Tycker tåget, båten och guldvaskning skulle ingå i entrépriset. Man måste ändå lägga ut en förmögenhet på att köpa hattar, pistoler, knallskott etc så vore trevligt om åtminstone aktiviteterna var "gratis" när man betalat för att gå in i parken.

Den dagen vi var där var det inte badväder, men vi gick förbi poolen för att se hur den såg ut för ett eventuellt besök en annan gång. Den var tyvärr väldigt sliten och tråkig. Skulle helt klart behöva en uppfräschning/renovering.

Trots en hel del negativa intryck och upplevelser så skulle vi nog vilja återkomma till parken en annan gång, när Corona har lugnat sig och showerna körs igen då vi gärna skulle vilja uppleva detta. Dock kommer vi se till att ta med cowboy utstyrsel och ev matsäck/fika vid nästa besök så att man är lite mer förberedd och inte spendera så extremt mycket pengar på allt extra i parken.

Det räcker gott och väl med en dag i parken då den inte är så stor. Man hinner med att se allt på en dag.

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack malin_mcneill