Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Charmigt pensionat i gammal stil. Trevliga rum, rent och snyggt. Personalen är serviceinriktad och lösningsfokuserade. Maten var mycket bra.Bröd och fikabröd är hembakat. Det var andra gången vi var där och vi åker gärna dit igen.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack annsofieo2018
Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

Mycket fint pensionat som ligger underbart vackert vid vattnet.
Fick nog det bästa rummet med fina fönster som dränkte rummet i sol när vi kom. Rent och trevligt.
Underbart trevlig personal, med lika underbar middag och frukost.
Rekommenderas om man besöker krokarna runt Växjö!

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack JBerggren
Omdömet skrevs 28 september 2019 från mobil enhet

Solviken är ett ovanligt ställe, ett äkta pensionat i alla dess bästa bemärkelser: ligger underskönt vid vattendrag med stor vacker trädgård, charmiga gulmålade byggnader från nationalromantiken, under bar salong och punschveranda, mycket vällagad mat, såväl middag som lunch och frukost, innehavare i tredje generationen med personligt o trevligt bemötande. Mycket prisvärt. Vad mer att begära? Ingenting faktiskt

Datum för vistelsen: september 2019
1  Tack anderss980
Omdömet skrevs 28 juli 2019 från mobil enhet

Ligger otroligt vackert i änden av en sjö. Stället andas svunnen tid men också modernt på ett charmigt sätt. Allt är välhållet och personalen tillmötesgående. Vi provade kvällsmenyn och åt frukost och var mycket nöjda med det.
Ett glas punsch på punschverandan satt inte fel.
Pensionatet har toalett och dusch utan för rummen vilket fungerar alldeles utmärkt.
Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack richardternelius
Omdömet skrevs 29 april 2019

Pensionatet var sig ganska likt sedan sist, trots att det var många år sedan. Stämningen var opretentiös. Det uppskattade vi och vi blev dessutom väldigt trevligt bemötta. Utanför ingången hade man hängt upp påskägg i ett träd. Bland dekorationerna fanns även några humoristiska inslag. Bland annat en liten påskkärring som troligen hade ätit lite för mycket av påskbordet. Hon hade därför inte orkat flyga vidare utan fastnat i ett träd. Någon svart katt såg vi tyvärr inte till, men en färgglad tupp agerade som entrévärd, när vi kom in. Maten var vällagad.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack aklia2018