Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
FlashPackerSandy
Malmö, Sverige

Inte bara ett hotell - en upplevelse

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 14 aug. 2021
Yangtorp ligger mitt ute i skogen och vyn öppnar upp sig när man rundar sista korsningen med ett fantastiskt intryck, även om man borde vara beredd från bilderna på nätet. Ta dig tiden att titta runt ordentligt på ditt rum, receptionen, restaurangen och inte minst vån 3 i receptionsdelen. Där finns otroliga rum och inredningsdetaljer att beskåda.
Vi reste med barn och undrade om det skulle gå bra men det gick utmärkt, även om vi fick hyssja dem ett antal gånger. Yangtorp andas vila, lugn och ro, vilket är hur skönt som helst. Vill ni ha partyhotell så åk nån annanstans :)
Incheckningen var mellan 15-17 och vi möttes av en mycket trevlig och tillmötesgående Elisabeth. vi hade fått ett "välkomstmail" innan där de erbjöd sig att ge tips om restauranger då deras egen inte var igång ännu. Vi nappade på ett av dem och var på kvällen efter incheckningen på Italiano i Hörby.
Vi bad om sammankopplade rum och fick 17-17 som satt ihop med intern dörr. Båda var väldigt annorlunda mot vanliga hotellrum och en succé hos barnen, ja hela Yangtorp var det. Det var inte bara ett hotell, det blev en upplevelse. De ska tydligen ha sökt alkoholtillstånd och om de får till det plus några badtunnor och spaaktigt kommer de få betydligt fler besökare med en större målgrupp.
Datum för vistelsen: augusti 2021
Ser du något problem med det här omdömet?
  • Booking.com
    1 200 kr
37.9 km från Yangtorp Sanctuary
46.5 km från Yangtorp Sanctuary
Kostnadsfri parkering
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
46.1 km från Yangtorp Sanctuary
Visa fler hotell i Hörby
Omdömet skrevs 4 april 2021

Var här på ett öppet hus och det kändes imponerande innan man kom innanför murarna. Ett stort kinesiskt inspirerat tempel i bokskog kändes väldigt främmande. Stora strövområden men några enstaka statyer utplacerade . Fick vandra runt på innergården och blev klart besviken. Tog även en fika två kaffe och en kanelbulle samt en bit morotskaka 161 kronor tyckte jag var i överkant. Kunde vara uppbyggt på ett mycket trevligare sätt, här finns rum för förbättring. Inte en enda av personalen hade munskydd och det fanns inga avskärmningar vid kassorna i matsal eller butik.

Datum för vistelsen: april 2021
1  Tack Stickan2013
Omdömet skrevs 16 januari 2021 från mobil enhet

Topp retreat med Qi Gong och meditation. God mat, härliga personal samt fina kurser med Master Markus! Huset är bara fantastisk! Ett måste om ni är i trakten... Underbar dag för oss! 100% rekommenderad !

Datum för vistelsen: januari 2021
1  Tack Greg I
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Ett helt klart annorlunda boende men med fina och stora rum, ett klart plus är speglar helkropp och mindre och bra ljus på badrummet.
Vi hade ingen aning om att vi bokat rum på ett hotell i form av ett kinesiskt/buddistiskt tempel men jag uppskattade hela miljön även om det kändes lite tomt och ödsligt.
Vi var även med på qigong på morgonen vilket var en kul upplevelse.
Vi kunde inte få mat på hotellet efter kl.19 men det fick vi info om så vi köpte med mat. Bra frukost och trevlig personal.

Datum för vistelsen: juli 2020
2  Tack helenaj2015
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Annorlunda och kul boende. Superfräscha rum, stora och fint stort badrum. Okej frukost. Den fina fasaden var dock väldigt ytlig och det kändes nästan lite läskigt istället. Rum och matsal och receptionen var fina, men resten har de inte haft råd/tid att fixa. Utsikten från terrassen utanför rummet var mot byggbråte, trädgården fanns inte, utan var lite skog, och pallkrageodling i den miljön är inte okej säger jag som trädgårdsanläggare.
Men på det stora hela ett kul ställe om något dyrare än jag brukar betala för den hotellklassen.

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack T-Fia
Omdömet skrevs 12 maj 2018

Jag var på qigong-retreat tre dagar. Det var en avkopplande och energigivande upplevelse: god och nyttig mat (särskilt frukosten!), bra qigong-pass och stora rum. Jag hade aldrig provat qigong tidigare, men det var enkelt att följa.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack HelenNkpg