“En rikig höjdare”
Omdöme om Ager

Ager
Rankad som nr 4 av 9 Restauranger i Borrby
Beskrivning: Modern svensk mat med lokala råvaror under säsongen.
Beskrivning: Modern svensk mat med lokala råvaror under säsongen.
Omdömet skrevs 15 augusti 2021 från mobil enhet

Fantastisk mat med härlig smak och olika texturer.
Till detta noga utvalda naturviner. Servicen var perfekt. Rekommenderas varmt.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Cbry47

Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Rekommenderar varmt fantastiska Ager som ligger i Österlen. Finns 2 färdiga 4 rätters meny. En helt vegetarisk och en med inslag av fisk och kött. Allt med lokala råvaror. Maten och kompositionen är magisk. Topp tre bästa matupplevelser i mitt liv ☺️
Trevlig personal, underbar och lugn miljö

2  Tack CeciliaJ251
Omdömet skrevs 11 juli 2021 från mobil enhet

Fantastisk mat som jag gärna ger högsta poäng. Smakerna var spännande, friska, väl omhändertagna råvaror, och det kändes nytt på nått sätt.
Superfin presentation på tallriken. Val av viner blev riktigt bra. Restaurangen var fullbokad, tjejen som serverade var väldigt vänlig och trevlig.
Enda minuset ( därav en 4:a i poäng av 5 ) var väntan på maten, det tog alldeles för lång tid mellan rätterna. Från beställning tog det lite väl lång tid till champagnen kom, och sen var det en lång väntan till första rätten kom. 4 rätter och mellan förrätt och rätt nr 2 tog det 45 min, och till nästa rätt nr 3 en halvtimme. Efterrätten kom ganska snabbt inpå 3:dje rätten. Middagen tog 3 timmar. Restaurangen ligger i en flygel i underbara Östangård Bed & Breakfast , ett fantastiskt hideaway. Stället får 5 stjärnor

1  Tack 554maggiew
Omdömet skrevs 9 juli 2021 från mobil enhet

Både mat och servering var toppklass! Otroligt vällagad mat där man tillagat råvarorna på bästa tänkbara sätt. Vi åt den vegetariska (kunde byta en av rätterna till fisken) och den icke vegetariska menyn och vi båda var väldigt nöjda. Milda och subtila smaker där varje råvara fick komma till sin rätt. Rekommenderas verkligen!

Tack tinaj629
Omdömet skrevs 19 juni 2021

Jag kanske är lite för stor pessimist.
Serveringen under all kritik. Ovårdat och oengagerat. Inga presentationer eller samtal, allt var en enda röra. Sparrisen på tallriken var mer eller mindre rå. För mycket fett på lammbogen gav en bitter smak utav kofta. Vinerna var illa kombinerade med smakerna på maten. Tyvärr lämnar detta besök endast ett hål i plånboken!

Tack Lgardhem

Resenärer som tittade på Ager tittade också på

Borrby, Skåne län
Borrby, Skåne län

Besökt Ager? Berätta vad du tyckte!