“Trevligt café i Röstånga”

Fenix Café & Konditori
Rankad som nr 3 av 6 Restauranger i Röstånga
Omdömet skrevs 11 juli 2017

Fenix Café & Conditori är ett perfekt stopp längs väg 13 och 108. De har goda kakor och bakelser, flera sorters jättegoda bröd , Utöver detta så säljer de ett urval av goda ostar, marmelader och kryddblandningar. Många sittplatser både inne och ute.

Datum för besöket: juli 2017
Tack TobbeWendt

Omdömet skrevs 21 september 2016 från mobil enhet

Jag åt en köttbullsmacka som inte var mer än ok. Inget speciellt alls och väldigt lite rödbetssallad. Tråkig miljö och inredning. Allt känns gammalt och slitet. Detta ställe hade behövt en uppiffning!

Datum för besöket: september 2016
Tack lowisaj
Omdömet skrevs 29 juni 2016 från mobil enhet

Vid vägkorsningen i Röstånga ligger detta trevliga cafe. Här serveras hembakat bröd och konditorivaror samt lokalt producerad mat. Perfekt ställe för en pausfågeln man har vägarna förbi. Jag kommer definitivt besöka konditoriet nästa gång jag har vägarna förbi.

Datum för besöket: juni 2016
Tack D4537NYoscara
Omdömet skrevs 9 maj 2016 från mobil enhet

Mycket anonym från stora vägen men andas en äkta hembakat historiskt konditori med massor av goda bakverk på gammaldags vis.
Så också kaffet, Zoegas eller Zoegas inget Cafe Latte eller Espresso här inte.
Kan rekommenderas för den vänliga personalen och den mysiga terrassen och goda bakverk.

Datum för besöket: maj 2016
Tack Pschon
Omdömet skrevs 28 mars 2016

Fantastiskt trevligt café med goda mackor och kakor. Imponerande deli av närodlade produkter såsom ost, korv, ägg, äppelmust osv.
Saknar espressomaskin och kaffet är traditionellt bryggkaffe, vilket inte stör eftersom det passar in i atmosfären i övrigt.
Rekommenderas starkt!

Datum för besöket: mars 2016
Tack Lennart A

Resenärer som tittade på Fenix Café & Konditori tittade också på

Besökt Fenix Café & Konditori? Berätta vad du tyckte!