“Väldigt god mat!”
Omdöme om Fjallkallans kok

Fjallkallans kok
Rankad som nr 2 av 20 Restauranger i Funäsdalen

Utomordentligt god mat och bra service. Älgcarpaccio till förrätt, lammfilé till varmrätt och blåbärssorbet med salt kolasås efteråt. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: september 2021
1  Tack birdiebixz

Omdömet skrevs 15 september 2021

Under vår första vistelse i Fjällkällans stugby så besökte vi restaurang Fjällkällan två gånger. Vi provade både förrätter, varmrätter och efterrätter. Det finns absolut inget att anmärka på! Bra service, god mat, utmärkta tips på drinkar, vin samt dessert viner. Högt ställda förväntningar infrias och priserna är humana. Om man tycker om god mat och dryck så är Fjällkällans Kök värt ett besök!

Datum för besöket: september 2021
Tack mikael0lss0n
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Mysig atmosfär och väldigt trevlig och kunnig personal. Imponerande vinlista och ett bra utbud i baren. Vi åt 2-3 rätters middag med ett sällskap av fyra personer och ingen var missnöjd med sin mat.

Jag åt råbiffen som förrätt och det är nog den godaste råbiffen jag ätit. Även portionen var väl tilltagen utan att vara överväldigande.

Till varmrätt provade jag älgytterfilén och även denna rätt var fantastiskt komponerad. Mört kött, goda potatisar samt brytbönor. Den stora stjärnan var dock den vansinnigt goda skysåsen i kombination med det kryddiga tomatsmöret.

Detta avnjöts med en flaska gott rött vin.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Tommi K
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Vällagad mat och väl tilltagna portioner tillsammans med utmärkt service gjorde detta restaurangbesök till en toppenupplevelse. Rekommenderas varmt❤️

Datum för besöket: juni 2021
Tack barbaraf226
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Fantastiskt gott, de lagar allt ifrån grunden, magiskt. Bra service och mysig miljö, rekommenderar rabarbersorbén med vit chocklad

Datum för besöket: juni 2021
Tack Departure05369555896

Resenärer som tittade på Fjallkallans kok tittade också på

Funäsdalen, Jämtlands län

Besökt Fjallkallans kok? Berätta vad du tyckte!