“Mysig miljö och högklassig mat. ”
Omdöme om Fjallkallans kok

Fjallkallans kok
Rankad som nr 2 av 20 Restauranger i Funäsdalen
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Mysig atmosfär och väldigt trevlig och kunnig personal. Imponerande vinlista och ett bra utbud i baren. Vi åt 2-3 rätters middag med ett sällskap av fyra personer och ingen var missnöjd med sin mat.

Jag åt råbiffen som förrätt och det är nog den godaste råbiffen jag ätit. Även portionen var väl tilltagen utan att vara överväldigande.

Till varmrätt provade jag älgytterfilén och även denna rätt var fantastiskt komponerad. Mört kött, goda potatisar samt brytbönor. Den stora stjärnan var dock den vansinnigt goda skysåsen i kombination med det kryddiga tomatsmöret.

Detta avnjöts med en flaska gott rött vin.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Tommi K

Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Vällagad mat och väl tilltagna portioner tillsammans med utmärkt service gjorde detta restaurangbesök till en toppenupplevelse. Rekommenderas varmt❤️

Datum för besöket: juni 2021
Tack barbaraf226
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Fantastiskt gott, de lagar allt ifrån grunden, magiskt. Bra service och mysig miljö, rekommenderar rabarbersorbén med vit chocklad

Datum för besöket: juni 2021
Tack Departure05369555896
Omdömet skrevs 3 juli 2021 från mobil enhet

Fantastisk mat i fin miljö! Åt förrätt och Huvudrätt och maten var väldigt vällagad. Hela sällskapet var väldigt nöjd med sin mat. Rekommenderar verkligen!

Datum för besöket: juli 2021
Tack 351emmaj
Omdömet skrevs 30 april 2021 från mobil enhet

Magiskt gott på riktigt.
Som förrätt valde jag råbiff som egentligen inte är min favoriträtt men denna måltid var magiskt och stor betyg 4,9 som huvudrätt valde jag älg och det var en stor portion även om jag gärna ätit mer då det var så himla gott 4,7 på älgen och avslutade med rullen med blåbärssorrbe som får en 5a . Mycket trevlig personal , mysigt ställe. Rekommenderas varmt

Datum för besöket: april 2021
Tack jimmynordin

Resenärer som tittade på Fjallkallans kok tittade också på

Funäsdalen, Jämtlands län

Besökt Fjallkallans kok? Berätta vad du tyckte!