“Inget vidare”

Eriksgården
Rankad som nr 2 av 18 Restauranger i Sjöbo
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 16 augusti 2021

Efter ett besök på Erikgården i dag är vi ganska missnöjda. Hela stället myllrade av getingar, inne, ute i buffen mm. Det gick praktiskt taget inte att äta utan att hålla större fokus på getingarna än fikan. Inte en enda getingfälla eller annat för att få bukt med problemet. Stället lever nog mycket på sitt gamla goda rykte för nu är mycket slitit, smutsigt och nergånget. Inte värt 130 kr/person.

Tack Maria8200x

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Trevlig buffé som funkar för hela familjen. "Bärbuffé" är dock en sanning med lite modifikation. Det är så klart upp till var och en vad man väljer att ta på en buffé men glass- maräng- och kakbuffé med fyra olika bärsorter bredvid är nog mer rättvisande beskrivning. Rätt sunkigt att te och kaffe inte ingår. En getingsommar som denna funkar det inte heller att sitta utomhus. Getingar överallt och en av oss blev t o m stungen.

Tack 188olofl
Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

En välbesökt my pärla utanför Sjöbo.
Vi åt en lunch här som var ok, sallad resp. räkmacka. Har ätit bättre och getingarna var envisa, om man satt utomhus.
Men det är nog bär buffén som är deras grej. Den såg mycket god ut. Tyvärr orkade vi inte äta av den.
Däremot plockade vi med oss av jordgubbar och hallon, från deras mycket smarta självplockning i bärtälten. Jordgubbarna växte i långa rader, upphöjt 1,5 meter över mark, så man slappa böja sig ner och rota nere på marken för att plocka.
Fanns mycket aktiviteter för barn också, såg det ut som, och en trevlig butik där man kan handla närodlat, hemslöjd etc.

1  Tack Wazid_1
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Mycket god bärbuffe men miljö runt om kan förbättras. Inte många gäster när vi var där sent på eftermiddagen men det var såå smutsigt i restaurangen och på toaletterna!
Mycket synd för att vi hört mycket gott om detta ställe.
Goda bär men med miljön runt omkring tappar man aptiten.

Tack WKL123
Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

Såg fram emot en mysig stund med goda bär men oj vilken besvikelse. Bären var väl goda men vi i sällskapet ville bara därifrån. Hela stället är otroligt kommersiellt. För den som gillar MASSOR med folk och hög ljudvolym. Med löpande band var man ska gå in o ut. Aggressiva lappar med ”ställ inte disken här”. Ocharmigt. Kommer aldrig hit igen.

Tack jenny-dina

Resenärer som tittade på Eriksgården tittade också på

Sjöbo, Skåne län

Besökt Eriksgården? Berätta vad du tyckte!