Travelocity
Orbitz.com
Agoda.com
CheapTickets
Omdömet skrevs 14 juni 2020 från mobil enhet

Vi firade vår målgång på Roslagsleden med ett dygn på Folk och Fä. Så vackert, god mat och personlig service. Rekommenderas varmt! Hönorna promenerar runt fritt på gården, väldigt sociala. Närodlade råvaror. Fina rum. Nära till bad.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Soffe72
Omdömet skrevs 2 maj 2020

OBS! Nytt namn på pensionatet är Folk och Fä!
Den nya ägarinnan har efter 20 år som formgivare sadlat om och tagit över/köpt (och inreder i enlighet med sin dröm/vision) den legendariska Mats Persgården med alla dess historiska anor. Målarfärgen har knappt torkat och totalrenoveringen av pensionatet är inne i sin slutfas. Vi söker tröst i hemsk tid på coronasäkert avstånd i denna nya oas i hjärtat av Roslagen invid Grisslehamn. Till vår förnöjsamhet, med högst ställda krav, över förväntan, får vi ett luxuöst rum. Tillgång till vedeldad bastu. En trerätters middag på fine-dining-nivå bara blir till, baserad på färska skaldjurs- och fiskfångster. Efter en frukost med nybakat bröd lämnar vi lyckliga i själarna. Gårdens lamm, hönor, tuppar, fasaner samt värdparet önskar oss välkomna åter.
Ja, låga odds på att vi kommer tillbaka när tråkig vardag behöver utmanas.
Frågor på det?

Datum för vistelsen: maj 2020
Tack keithmoon1972
Omdömet skrevs 20 juni 2019

Andra gången som vi nu sov över en natt på Mats Pers gården. Ett sannerligen trevligt ställe med utmärkt service och flexibilitet med sitt fixande och ordnande. Kan varmt rekommendera detta till er alla.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack Stephan R
Omdömet skrevs 15 november 2018

Vi trivdes fantastiskt i vårt rum på Mats Persgården. Otroligt idylliskt, mitt ute på landet, med Roslagsfår som närmsta granne och vackra vyer åt alla håll. Rummet som vi bodde i var trivsamt och mysigt med omtänksamma detaljer. Värdparet är välkomnande och allting känns väldigt genuint. Vi rekommenderar detta boende till alla som besöker Roslagen och vi önskar att komma tillbaka snart!

Datum för vistelsen: augusti 2018
2  Tack marievikstrom
Omdömet skrevs 25 oktober 2018 från mobil enhet

Vi hade en supermysig hösthelg på Mats Persgården! Ett fantastisk 1600-tals hus där vi hade storstugan för oss själva med egen öppen spis. Promenerade i de vackra omgivningarna och åt en lyxig trerättersmiddag som enkelt gick att beställa genom värdparet till vårt lilla hem för helgen. Vi fick ett mycket varmt välkomnade av Josefine och Marcus, och Josefine var dessutom en grym massör! En rakt igenom perfekt helg! Tack för allt och vi kommer absolut tillbaka!

Datum för vistelsen: oktober 2018
1  Tack Matilda A