“Ett oförglömligt besök. Fantastisk mat”
Omdöme om Bäckaskogs slott

Bäckaskogs slott
Rankad som nr 1 av 5 Restauranger i Fjälkinge
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 21 april 2018 från mobil enhet

Lugn och exklusiv miljö, trevlig personal men inget gick upp mot maten. Något av det bästa vi någonsin ätit. Det började med rotfrukter och färskost med björksav. Vilken kombination. Sedan följde en trerättersmeny med råvaror som ramslök, friterat rågbröd, gös - allt lika perfekt tillagat. Bäckaskogs slott kvalar helt klart in på topplistan över bästa maten.

Datum för besöket: april 2018
Tack Andebark

2024 av 53 omdömen

Omdömet skrevs 3 april 2018 från mobil enhet

Vi var på Bäckaskog slott och åt buffé fylld av pankopanerad kyckling, kulpotatis, en fantastisk sås, grönsaker, ägg, ramslökssill som var helt underbar och lite till. Bara att få vinglas till vattnet och fina linnedukar att torka dig på - det är kvalite!

Datum för besöket: april 2018
1  Tack christinabU3339RI
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Enkel och rustik mat som för all del stärker upplevelsen av ett historiskt hotell. Men... bedrövlig och okunnig personal, vilket drar med betyget.

Datum för besöket: januari 2018
Tack StefanD53
Omdömet skrevs 21 september 2017

Vi åt lunchbuffé. Mycket trevlig slottsmiljö, vacker trädgård och fina omgivningar. Maten var ok men inte mer för det höga priset. Vi hade väntat oss mer av maten.

Datum för besöket: september 2017
Tack Ove C
Omdömet skrevs 7 juni 2017 från mobil enhet

Bokade bord här för brunch och vi ångrade oss inte. Fantastisk miljö och väldigt fin mat med massor att välja på. Om man skulle klaga på något så saknade jag lite tillbehör och såser till det kallskurna. Men för övrigt verkligen värt besöket!

Vi avslutade besöket med att gå ned maten i den fina slottsparken. Med vackra vyer över sjöarna.

Datum för besöket: juni 2017
Tack annalW3396FE

Resenärer som tittade på Bäckaskogs slott tittade också på

Fjälkinge, Skåne län

Besökt Bäckaskogs slott? Berätta vad du tyckte!