“Matsensation”

Bäckaskogs slott
Rankad som nr 1 av 6 Restauranger i Fjälkinge
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 3 april 2018 från mobil enhet

Vi var på Bäckaskog slott och åt buffé fylld av pankopanerad kyckling, kulpotatis, en fantastisk sås, grönsaker, ägg, ramslökssill som var helt underbar och lite till. Bara att få vinglas till vattnet och fina linnedukar att torka dig på - det är kvalite!

Datum för besöket: april 2018
1  Tack christinabU3339RI

Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Enkel och rustik mat som för all del stärker upplevelsen av ett historiskt hotell. Men... bedrövlig och okunnig personal, vilket drar med betyget.

Datum för besöket: januari 2018
Tack StefanD53
Omdömet skrevs 21 september 2017

Vi åt lunchbuffé. Mycket trevlig slottsmiljö, vacker trädgård och fina omgivningar. Maten var ok men inte mer för det höga priset. Vi hade väntat oss mer av maten.

Datum för besöket: september 2017
Tack Ove C
Omdömet skrevs 7 juni 2017 från mobil enhet

Bokade bord här för brunch och vi ångrade oss inte. Fantastisk miljö och väldigt fin mat med massor att välja på. Om man skulle klaga på något så saknade jag lite tillbehör och såser till det kallskurna. Men för övrigt verkligen värt besöket!

Vi avslutade besöket med att gå ned maten i den fina slottsparken. Med vackra vyer över sjöarna.

Datum för besöket: juni 2017
Tack annalW3396FE
Omdömet skrevs 30 april 2017

Vi bodde på slottet och hade en slottsweekend. Det hela började mindre bra med att en i sällskapet ramlade in genom dörren då det var mycket, mycket dålig upplyst och ett trappsteg upp när man öppnade dörren in till receptionen. Sen fick vi veta att vi fått rum (väldigt fina rum) på 3:e våningen men utan hiss. Detta borde verkligen ha framgått vid bokning då vi hade 2 personer som var rörelsebegränsade med oss.
Dock var rummen riktigt, riktigt fina och renoverade med varsam hand och med respekt för slottet. Middagarna som ingick var mycket, mycket bra och killen som serverade oss båda kvällarna var varm och trevlig och gjorde sitt allra bästa för att vi skulle trivas. Vi hade en fika i paradvåningen på slottet och både utbudet och miljön var riktigt bra. Frukosten var trevlig och personalen noga med att fylla på och fråga om de kunde hjälpa till. Totalt sett hade vi en mycket bra upplevelse på Bäckaskog, men den farliga entrén bör man åtgärda och i vart fall lysa upp och för er som bor på slottet, tänk på att det är en gammal och svår trappa utan hiss.

Datum för besöket: april 2017
Tack Evajohanssonvaara

Resenärer som tittade på Bäckaskogs slott tittade också på

Fjälkinge, Skåne län

Besökt Bäckaskogs slott? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.