“Väldigt fin miljö, vänlig personal och riktigt god man”
Omdöme om Bäckaskogs slott

Bäckaskogs slott
Rankad som nr 1 av 6 Restauranger i Fjälkinge
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 30 april 2017

Vi bodde på slottet och hade en slottsweekend. Det hela började mindre bra med att en i sällskapet ramlade in genom dörren då det var mycket, mycket dålig upplyst och ett trappsteg upp när man öppnade dörren in till receptionen. Sen fick vi veta att vi fått rum (väldigt fina rum) på 3:e våningen men utan hiss. Detta borde verkligen ha framgått vid bokning då vi hade 2 personer som var rörelsebegränsade med oss.
Dock var rummen riktigt, riktigt fina och renoverade med varsam hand och med respekt för slottet. Middagarna som ingick var mycket, mycket bra och killen som serverade oss båda kvällarna var varm och trevlig och gjorde sitt allra bästa för att vi skulle trivas. Vi hade en fika i paradvåningen på slottet och både utbudet och miljön var riktigt bra. Frukosten var trevlig och personalen noga med att fylla på och fråga om de kunde hjälpa till. Totalt sett hade vi en mycket bra upplevelse på Bäckaskog, men den farliga entrén bör man åtgärda och i vart fall lysa upp och för er som bor på slottet, tänk på att det är en gammal och svår trappa utan hiss.

Datum för besöket: april 2017
Tack Evajohanssonvaara

Omdömet skrevs 21 mars 2017

Jag brukar ta hit mina tillresta vänner, och då kommer vi gärna i min båt, då vi lägger till vid deras, kanske inte allra bästa brygga på andra sidan vägen. Deras mat är alldeles ypperlig, och den serveras ibland som buffé, ibland på tallrik. Proffsig och uppmärksam personal. De har vidare en utmärkt konferensavdelning där jag varit många gånger. Slottet ligger i en fin slottsträdgårdsmiljö, och sommartid kan man även få en fika utomhus. Rekommenderar gärna stället!

Datum för besöket: augusti 2016
Tack Leif Z
Omdömet skrevs 19 november 2016 från mobil enhet

Vackert beläget slottshotell med natursköna omgivningar. Bra och tillgänglighetsanpassade faciliteter.
God mat serverad i fint inredda rum/salar. Trevlig och serviceinriktad personal.
God värme på rummet (nr 8, i sidobyggnad).

Datum för besöket: november 2016
Tack Annmarieth
Omdömet skrevs 3 september 2016

Var var här med ett lite större sällskap på 12 personer och fick ett eget rum med egen service som bara passade upp på oss. Serveringen höll riktigt hög klass. När maten skulle in var det nästan som en nobellmiddag. Ja ja Jag överdriver lite men när det kommer in 5 servitörer /servitriser till 12 personer så blir det ingen fördröjning alls att prata om alla fick maten i princip samtidigt.
Det var som sagt god,vacker och välsmakande mat som serverades.
Kan varmt rekommenderas.

Datum för besöket: juli 2016
Tack mbjorkhem
Omdömet skrevs 14 juli 2016 från mobil enhet

Härlig lunch med familjen i vacker miljö.
Åt rökt lax med färskpotatis och tillbehör. Dottern valde hemlagade köttbullar. Allt smakade fantastiskt bra.
Rundtur i slottet med vackra rum och häftig historia.
Väl värt ett besök!

Datum för besöket: juli 2016
1  Tack Gugce

Resenärer som tittade på Bäckaskogs slott tittade också på

Fjälkinge, Skåne län

Besökt Bäckaskogs slott? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.