“Konferens”

Bäckaskogs slott
Rankad som nr 1 av 6 Restauranger i Fjälkinge
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 19 november 2016 från mobil enhet

Vackert beläget slottshotell med natursköna omgivningar. Bra och tillgänglighetsanpassade faciliteter.
God mat serverad i fint inredda rum/salar. Trevlig och serviceinriktad personal.
God värme på rummet (nr 8, i sidobyggnad).

Datum för besöket: november 2016
Tack Annmarieth

Omdömet skrevs 3 september 2016

Var var här med ett lite större sällskap på 12 personer och fick ett eget rum med egen service som bara passade upp på oss. Serveringen höll riktigt hög klass. När maten skulle in var det nästan som en nobellmiddag. Ja ja Jag överdriver lite men när det kommer in 5 servitörer /servitriser till 12 personer så blir det ingen fördröjning alls att prata om alla fick maten i princip samtidigt.
Det var som sagt god,vacker och välsmakande mat som serverades.
Kan varmt rekommenderas.

Datum för besöket: juli 2016
Tack mbjorkhem
Omdömet skrevs 14 juli 2016 från mobil enhet

Härlig lunch med familjen i vacker miljö.
Åt rökt lax med färskpotatis och tillbehör. Dottern valde hemlagade köttbullar. Allt smakade fantastiskt bra.
Rundtur i slottet med vackra rum och häftig historia.
Väl värt ett besök!

Datum för besöket: juli 2016
1  Tack Gugce
Omdömet skrevs 24 april 2016 från mobil enhet

Jag gillade bufféupplägget, låt vara att det bara fanns en rätt att välja på. Maten var god, servicepersonalen trevlig och likaså miljön. Vi var där för lunch en söndag och det var nästan folktomt i lokalen, skönt med lugnet och att slippa sorl och stimm.

Datum för besöket: april 2016
1  Tack HenryCohen
Omdömet skrevs 24 april 2016 från mobil enhet

Bokade för att vara nära familjen.

Positivt överraskad av att det inte bara var i slottet det fanns rum att övernatta i. Dock så hade jag gärna velat bo i ett rum där det spökar.

Rummet var toppen, nytt och fräscht.
Sov väldigt gott.
Förbättringar som vi önskar: duschskrapa, skohorn och kyl (humlegården)

Vi nyttjade badtunnan, vilken utsikt!
Där borde ett träd tas ner då det helt enkelt smutsar ner både vatten och altan. Det var inte fräscht och vattnet var inte rent.

Frukosten var god speciellt den lilla korven, mycket bra kryddning.

Utmärkt med små justeringar.

Datum för besöket: april 2016
1  Tack 1hilles

Resenärer som tittade på Bäckaskogs slott tittade också på

Fjälkinge, Skåne län

Besökt Bäckaskogs slott? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.