Omdömet skrevs 22 april 2018

Bäckaskogs slott byggdes ursprungligen som ett kloster. Karl XV valde att fira sina somrar här - och det är lätt att förstå med anledning av den fantastiska miljö - mitt emellan Ivösjön och Oppmannasjön. Vi cyklade till Ivön innan vi besökte restaurangen. Middagen inleddes med rotfruktschips och färskost med björksav. Fantastiskt gott och resten av middagen var minst lika bra. Sängarna var bra och rummen tysta.

Överallt fanns färska blommor och vi åt frukost länge. Jag uppskattade särskilt bacon (som var tjockare än vanligt bacon) och alla meloner.

Vi bodde på slottet.

Tips för att välja rum: Vi bodde på slottet då vi uppskattar att inte behöva gå ut efter middagen.
  • Bodde här: april 2018, reste som ett par
Tack Andebark
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Gammalt kloster/försvars-anläggning/slott med en spännande historia. Tyvärr verkar ägarna lika trötta som historien är gammal. Stor potential, men... Personalen är inte längre hungriga. Högst medioker service, dålig information, och extremt dåligt disponering av lokalerna.
Standardrum av enklare standard.
Frukost helt ok.
Med små grepp skulle man kunna lyfta stället betydligt. Om man vill...
Natursköna, vackra omgivningar.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack StefanD53
Omdömet skrevs 19 juli 2017

Tod in weekend med ett slottspaker. Vi fick ett fint rum på själva slottet. Middagen var av hög kvalitet och vinpaket matchade maten fint. Frukostbuffen var omväxlande och riklig. Negativt var avsaknaden av sköna sittplatser med bra belysning behövliga en regning dag.

• Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack IngeTorsten
Omdömet skrevs 13 juli 2017 från mobil enhet

Vi bodde i ett vackert rum i slottets övre våning, en snyggt inredd gammal vind? Personalen var trevlig och serviceminded.
Rummet hade en mycket bekväm säng och ett snyggt välrenoverat badrum. Vi fick en god frukost. Vi saknade sänglampor som man läsa med, hylla i duschen till flaskor och burkar som fick stå på golvet, och krokar att hänga på både i badrummet och i rummet.

Bodde här: juli 2017, reste med vänner
Tack AnkiHans
Omdömet skrevs 2 juli 2017 från mobil enhet

Besökte bäckaskog i samband med skånska operans premiär av Madame butterfly som gick av stapeln i logen. Innan föreställningen gavs en operabuffé i restaurangen som var trevlig. Utbudet var inte jättestort men det som serverades var gott, kanske lite mer varmrätter skulle jag ge som rekommendation. Trevlig och mycket uppmärksam serveringspersonal trots fullbokad restaurang. I baren gick det att beställa vin att ta med till föreställningens början. Även i pausen gick det bra att snabbt och enkelt handla mera förfriskningar. Efter föreställningen var det trevligt att sitta i de angränsande rummen till baren. Fullt överallt, men ändå trevligt och gemytligt. Rummet i slottet högst upp var trevligt inrett och fräscht. Det som man kan anmärka på var att det var lyhört mellan rummen och ut i korridoren, ventilationen inte så bra så det blev kvavt nu i sommartid samt att det fanns bara en extra kudde då de i sängen var tämligen platta. Frukosten dagen efter var av god kvalitet- dock bara korv till äggröran samt lite skralt med urval av bröd tex inga bullar/ frallor.

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack bannebu