Omdömet skrevs 29 december 2017 från mobil enhet

Hotellet tycker jag inte levde upp till våra förväntningar. Vi bodde i ett familjerum som luktade lite fukt/unket. Hyfsat stort rum med vatten som ingår samt badhanddukar. Frukosten är ganska enkel. Poolområdet är mindre än vad det ser ut på bilderna. Inte så många solstolar. Det kändes ganska instängt där så vi valde att vara mest på stranden som ligger cirka 5 minuters promenad bort. Surin Beach är också inom promenadavstånd.
Rekommenderas att man går ner till stranden för middag, där finns många ställen att välja på direkt på stranden.

Datum för vistelsen: december 2017
Tack malinl465
Omdömet skrevs 9 december 2017 från mobil enhet

Bokade Chivatara eftersom det ligger bra till (trots bargatan) och det är ett prisvärt alternativ (beror såklart på vad man betalar för det, ibland prissätter dom helt orimligt högt) Kände mig nöjd med boendet trots något blek frukost. Riktigt fint poolområde.

MEN vi hade otur med rummet och vår aircon pajade, samt att strömmen gick två gånger och då funkade varken aircon eller ljuset. Vi fick sova utan aircon en halv natt. En natt sov vi tillfälligt i ett annat rum och sen hade vi en del personal i vårt rum som lagade aircon och elektricitet under en dag. Trots allt gick det ändå inte att laga elen så vi fick lägga ännu mer tid på att byta rum. Detta gjorde oss såklart missnöjda. Tyvärr kändes det inte som att någon tog särskilt allvarligt på frustrationen. Nästan inga i receptionen som pratade bra engelska heller så svårt att kommunicera. Ingen kompensation erbjöds.

Trots detta skulle vi kunna åka tillbaka. Älskar BangTao och Chivatara är ett prisvärt alternativ till lyxhotellen.

Datum för vistelsen: december 2017
Tack 598annao
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Vi bodde en vecka i ett familjerum. Hotellet låg nära stranden med gångavstånd till några restauranger. Rummet var fint och välstädat. Poolen var mycket stor och hade en poolbar. Personalen var vänlig, men många var inte så bra på engelska. Under vår vistelse kom det stora busslaster turister som förde mycket liv. De badade till sent i poolen, skrek och smällde i dörrar. Samma sak på morgonen före kl 07.00. Vi skulle önskat att personalen bett dem vara lite tysta. Frukosten tog mer eller mindre slut flera dagar, trots att vi var där före kl 9.00. De försökte vissa dagar hitta alternativ som potatismos, pasta, vårrullar, men några dagar fanns nästan inget.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack katitzi
Omdömet skrevs 9 mars 2017

Fantastiskt bra hotell som vi verkligen kan rekommendera. Underbar personal och en mycket trevlig chef. Många fina restauranger som ligger i närheten. Nära till en fantastisk sandstrand. Mycket stort och fint poolområde vid hotellet. Allt var så jättebra, längtar tillbaka ,och vi kommer att åka dit igen.

Rumstips: Mycket tyst nattetid.
Datum för vistelsen: januari 2017
Tack Yvonne A
Omdömet skrevs 8 januari 2017

Detta relativt nyöppnade hotell ligger några minuter från stranden Bang Tao Beach.
Området runt hotellet består mest av små restauranger, hotell och en och annan turistshop. Området måste sägas vara ganska lugnt.
Personalen med hotellmanagern Mario i spetsen anstränger sig hårt för att göra vistelsen till en angenäm upplevelse. Hotellet har en mycket fin pool med poolbar. Rummen och faciliteteterna kring detta hotell håller mycket hög nivå. Passa gärna på och nyttja gymdelen viket ligger med bra utsikt över poolen. Bang Tao ligger bra i förhållande till andra ställen på Phuket som lätt kan nås med Tuktuk eller taxi.

Datum för vistelsen: december 2016
Tack Niklas R
ChivataraResort, General Manager på Chivatara Resort Bangtao Beach, Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2017

Hello Niklas R,

Thank-you for choosing to stay with us at Chivatara Resort. We would like to say thank you very much for taking the time to write such a lovely review. It is a great pleasure to hear that you had such a wonderful stay. We will definitely pass on your messages to our staff and appreciate the lovely things you have said.

We are glad to know that you enjoyed the pool and other facilities, especially the gym. We are definitely looking forward to welcoming you back whenever you visit Phuket again!

Thank-you & Warm regards,

Chivatara Resort Team