Movenpick Resort Bangtao Beach Phuket(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
The Residence Resort and Spa Retreat(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 20 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 20 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 93 US$/natt.

Layan Villas(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Andaman Bangtao Bay Resort(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 52 US$/natt.

Sunwing Bangtao Beach(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
Andaman Seaside Resort(Bang Tao Beach)
  • Fri parkering
Pai Tan Villas(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Bangtao Beach Chalet(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Bangtao Varee Beach Resort(Bang Tao Beach)(Mycket prisvärt!)
Omdömet skrevs 9 december 2017 från mobil enhet

Bokade Chivatara eftersom det ligger bra till (trots bargatan) och det är ett prisvärt alternativ (beror såklart på vad man betalar för det, ibland prissätter dom helt orimligt högt) Kände mig nöjd med boendet trots något blek frukost. Riktigt fint poolområde.

MEN vi hade otur med rummet och vår aircon pajade, samt att strömmen gick två gånger och då funkade varken aircon eller ljuset. Vi fick sova utan aircon en halv natt. En natt sov vi tillfälligt i ett annat rum och sen hade vi en del personal i vårt rum som lagade aircon och elektricitet under en dag. Trots allt gick det ändå inte att laga elen så vi fick lägga ännu mer tid på att byta rum. Detta gjorde oss såklart missnöjda. Tyvärr kändes det inte som att någon tog särskilt allvarligt på frustrationen. Nästan inga i receptionen som pratade bra engelska heller så svårt att kommunicera. Ingen kompensation erbjöds.

Trots detta skulle vi kunna åka tillbaka. Älskar BangTao och Chivatara är ett prisvärt alternativ till lyxhotellen.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Anna O
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Vi bodde en vecka i ett familjerum. Hotellet låg nära stranden med gångavstånd till några restauranger. Rummet var fint och välstädat. Poolen var mycket stor och hade en poolbar. Personalen var vänlig, men många var inte så bra på engelska. Under vår vistelse kom det stora busslaster turister som förde mycket liv. De badade till sent i poolen, skrek och smällde i dörrar. Samma sak på morgonen före kl 07.00. Vi skulle önskat att personalen bett dem vara lite tysta. Frukosten tog mer eller mindre slut flera dagar, trots att vi var där före kl 9.00. De försökte vissa dagar hitta alternativ som potatismos, pasta, vårrullar, men några dagar fanns nästan inget.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack katitzi
Omdömet skrevs 9 mars 2017

Fantastiskt bra hotell som vi verkligen kan rekommendera. Underbar personal och en mycket trevlig chef. Många fina restauranger som ligger i närheten. Nära till en fantastisk sandstrand. Mycket stort och fint poolområde vid hotellet. Allt var så jättebra, längtar tillbaka ,och vi kommer att åka dit igen.

Tips för att välja rum: Mycket tyst nattetid.
  • Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Yvonne A
Omdömet skrevs 8 januari 2017

Detta relativt nyöppnade hotell ligger några minuter från stranden Bang Tao Beach.
Området runt hotellet består mest av små restauranger, hotell och en och annan turistshop. Området måste sägas vara ganska lugnt.
Personalen med hotellmanagern Mario i spetsen anstränger sig hårt för att göra vistelsen till en angenäm upplevelse. Hotellet har en mycket fin pool med poolbar. Rummen och faciliteteterna kring detta hotell håller mycket hög nivå. Passa gärna på och nyttja gymdelen viket ligger med bra utsikt över poolen. Bang Tao ligger bra i förhållande till andra ställen på Phuket som lätt kan nås med Tuktuk eller taxi.

• Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Niklas R
ChivataraResort, General Manager på Chivatara Resort Bangtao Beach, Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2017

Hello Niklas R,

Thank-you for choosing to stay with us at Chivatara Resort. We would like to say thank you very much for taking the time to write such a lovely review. It is a great pleasure to hear that you had such a wonderful stay. We will definitely pass on your messages to our staff and appreciate the lovely things you have said.

We are glad to know that you enjoyed the pool and other facilities, especially the gym. We are definitely looking forward to welcoming you back whenever you visit Phuket again!

Thank-you & Warm regards,

Chivatara Resort Team

Omdömet skrevs 15 december 2016 från mobil enhet

Vi kan verkligen rekommendera detta hotellet!
Vi valde detta ställe pga. alla fina recensioner de hade fått, och vi kan bara hålla med!
Mario och hans personal gav oss ett varmt mottagande när vi kom dit och vi blev verkligen väl omhändertagna under hela vår vistelse. Servicen var otrolig, alla i personalen var supertrevliga!
Hotellet var nytt och fräscht, rummen trevligt inredda. Sängarna var mjuka och sköna. Det ingick vatten på flaska och i badrummet fanns duschtvål och schampo. På rummet fanns ett litet kylskåp och vattenkokare. Små påsar med kaffe o te fanns att tillgå. Det fanns även hårfön och säkerhetsbox på rummet.
Vi fick ett rum med terass precis bredvid den stora och härliga poolen. Det var väldigt lugnt och skönt på hotellet, oftast hade vi poolen helt för oss själva. Jag kan tänka mig att säsongen inte hade kommit igång riktigt än, de var inte heller riktigt klara med bygget/renoveringen. Och de hade inte fått ordning på någon matservering, men vi fick höra att de skulle erbjuda a la carte så småningom. Frukost serverade de, den var jättegod! Det fanns mycket att välja på och alla i familjen blev nöjda.
Vi lade märke till att det gick runt en vakt på kvällen, det gjorde att vi kände oss extra trygga.
Det fanns många små restauranger och butiker runtomkring. Men det kändes ändå som ett ganska lugnt område.
Det var ca 5-10 minuters promenad till stranden. Just den stranden kändes inte jättefin, men det gjorde inte så mycket, vi hängde ändå mest vid poolen.

Det enda negativa var att vi inte hade bokat fler nätter på detta trevliga hotell! ;-)

Bodde här: december 2016, reste med familjen
2  Tack soffan2
ChivataraResort, Manager på Chivatara Resort Bangtao Beach, Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 22 december 2016

Hello Soffan2,

Hope you are well. Thank-you for choosing to stay with us at Chivatara Resort. We appreciate the time you took to write us such a wonderful review. We are glad to know that you had a fantastic stay with us. We are glad to know that our staff gave you a warm welcome and made sure everything was perfect for you. We are definitely working on our a-la-carte menu and it should be ready shortly. We definitely hope to see you again soon, especially when everything is in place. Happy holidays!

Thank-you & Warm regards,
Chivatara Resort Team