Omdömet skrevs 12 februari 2020 från mobil enhet

Sunwing håller alltid lika hög klass. Skönt att kunna välja mellan thaimat eller ”västerländsk” mat. Tisdagens Thaibuffe är ett måste och ett roligt komplement till resten av veckans à la carte meny.

Hotellet ligger klart nära stranden vilket vi gillade starkt. Blir enkelt att bada i havet eller växla mellan hav och pool utan för mycket kånkande på grejer.

Tack rogergW7837PE
Maureen Arra Barranta, Other på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 22 februari 2020

Dear rogergW7837PE,

Thank you for the great review! We are so honored by your feedback and appreciate your kind words. Your kind towards location, staff and your overall stay are much appreciated. We hope to be able to welcome you again soon.

Omdömet skrevs 27 januari 2020

Jättefint välkomnande till hotellet, dem hade fyllt upp kylen och fruktskål med godsaker som välkomstgåva, detta ökade detta hotellet enormt, fina pooler och bra underhåll på hotellet,
städning av rummet perfekt.
ok mat i restaurangen, stort plus för gratis barnbuffe!
Stort minus för okunnig svensk guest relations manager från ving!
i övrigt, väldigt nöjda med vårt besök.

Tack tobiasp254
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2020

Dear Tobias A,

We sincerely appreciate your positive feedback regarding your visit. Thank you very much for your five star review. I will certainly pass along your kind words to my team and grateful for your recommendation. Visit us again soon, we'd love to have you back for another comfortable stay at Sunwing Bangtao Beach.

Omdömet skrevs 22 januari 2020

Bra hotell om du reser med barn. Ligger direkt på stranden med fina poolområden och många aktiviteter för alla åldrar.

Vi fick först ett rum på bottenvåningen som stank mögel. Men efter att ha klagat fick vi ett jättefint rum på våning två med utsikt mot pool och hav.

Våra barn (två 11-åringar) var med på alla teen-aktiviteter och var supernöjda. Teen-ledaren Carl var fantastisk.

Vi hade bara frukosten som ingick i priset men hittade bra restauranger på stranden. Priserna på hotellet var betydligt högre än restaurangerna på stranden. Lite störande att de la till 7 % serviceavgift på alla köp på hotellet. Varför går det inte att baka in i priset från början?

Överlag var vi nöja med vår resa och kan tänka oss att åka tillbaka igen vid tillfälle!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack KATTLEYA75
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 24 januari 2020

Dear KATTLEYA75,

Thank you for your great review and for trying us out. We aim to please and are very happy you enjoyed your overall stay. As for the said 7% service charge: kindly inform you that we don't implied for service charge, we are one of hotels and restaurants in Phuket that do not have any service charges. The 7% that have mentioned above is VAT that imposed by the government. Once again, thank you very much and we hope to have the pleasure of welcoming you again on another occasion.

Omdömet skrevs 18 januari 2020

Jag vill starkt rekommendera hotellet! Våra barn (3 och 6 år) älskade barnaktiviteterna, den gulliga personalen, simskolan och poolen. För trötta småbarnsföräldrar var det underbart med en lugn oas och att allt var så smidigt. Men det viktigaste skälet är att när jag blev allvarligt sjuk och fick läggas in på sjukhuset i närheten var all personal och hotellchefen otroligt vänliga och stöttande. Exempelvis erbjöd sig en på hotellet att följa med mig till sjukhuset eftersom min man behövde ta hand om barnen. Jag kan inte med ord uttrycka min tacksamhet för den värme jag mötte!

1  Tack P6701ZZcharlottet
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 20 januari 2020

Dear P6701ZZcharlottet,

Thank you for choosing to stay to our humble adobe. We're happy to read that the team were helpful and friendly. Most of all, we're delighted with your recommendation and we look forward to welcoming you back again on another ocassion.

Omdömet skrevs 10 januari 2020

Vi bodde i en Royal family suite på 3:e våningen. Stort bra rum och stort rymligt badrum. Fin utsikt från balkongen mot pool & hav. Inga problem att spendera två veckor på detta rum. Extrasängen dvs soffan som vår 17-åriga dotter sov i var dock lite väl hård att ligga på. Våra sängar var bättre än de brukar vara i Thailand men man får ändå ont i ryggen efter ett tag. Tur att det finns många massageställen dock så var hotellets massage svårt att få tid på då de är uppbokade hela tiden. Bra välkomstpaket ingick i Royal family rummen med öl, vin, juicer, kex, frukt, cola/Sprite, oliver, fetaost etc. Frukosten helt okej, fräsch och blev påfylld hela tiden. Rent hotell med mycket personal som plockar och städar hela tiden. Vi åt aldrig på hotellet (mer än frukosten) eftersom vi hört att det är dyrt och inte prisvärt. Vi åt på en av de lokala restaurangerna på stranden ”Captain Kook” där vi fick supergod mat till vettiga priser. Poolområden är jättefint men vi låg mest i stolarna mot stranden och där var det ok att ”paxa” stolar, vid poolområdet tog personalen bort handdukarna om man inte låg där innan 9.30. Vi har varit många gånger i Thailand på olika ställen men detta har varit absolut bäst, dock saknar vi något centrum att åka till på kvällen. Det ligger lite off men samtidigt blir det lugnt och skönt med en fantastisk strand och hotell. Kan varmt rekommenderas.

Tack camillao686
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 14 januari 2020

Dear camillao686,

Than kyou very much for your kind words and for making your preferred resort in Phuket during your stay. We are indeed very pelased to hear that you had taken advantage of most of our features and we hope that will find time to visit us again soon.