Tripadvisor
Publicera
Inkorg
Omdömet skrevs 22 januari 2020

Bra hotell om du reser med barn. Ligger direkt på stranden med fina poolområden och många aktiviteter för alla åldrar.

Vi fick först ett rum på bottenvåningen som stank mögel. Men efter att ha klagat fick vi ett jättefint rum på våning två med utsikt mot pool och hav.

Våra barn (två 11-åringar) var med på alla teen-aktiviteter och var supernöjda. Teen-ledaren Carl var fantastisk.

Vi hade bara frukosten som ingick i priset men hittade bra restauranger på stranden. Priserna på hotellet var betydligt högre än restaurangerna på stranden. Lite störande att de la till 7 % serviceavgift på alla köp på hotellet. Varför går det inte att baka in i priset från början?

Överlag var vi nöja med vår resa och kan tänka oss att åka tillbaka igen vid tillfälle!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack KATTLEYA75
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Dear KATTLEYA75,

Thank you for your great review and for trying us out. We aim to please and are very happy you enjoyed your overall stay. As for the said 7% service charge: kindly inform you that we don't implied for service charge, we are one of hotels and restaurants in Phuket that do not have any service charges. The 7% that have mentioned above is VAT that imposed by the government. Once again, thank you very much and we hope to have the pleasure of welcoming you again on another occasion.

Omdömet skrevs 18 januari 2020

Jag vill starkt rekommendera hotellet! Våra barn (3 och 6 år) älskade barnaktiviteterna, den gulliga personalen, simskolan och poolen. För trötta småbarnsföräldrar var det underbart med en lugn oas och att allt var så smidigt. Men det viktigaste skälet är att när jag blev allvarligt sjuk och fick läggas in på sjukhuset i närheten var all personal och hotellchefen otroligt vänliga och stöttande. Exempelvis erbjöd sig en på hotellet att följa med mig till sjukhuset eftersom min man behövde ta hand om barnen. Jag kan inte med ord uttrycka min tacksamhet för den värme jag mötte!

1  Tack P6701ZZcharlottet
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 20 januari 2020

Dear P6701ZZcharlottet,

Thank you for choosing to stay to our humble adobe. We're happy to read that the team were helpful and friendly. Most of all, we're delighted with your recommendation and we look forward to welcoming you back again on another ocassion.

Omdömet skrevs 10 januari 2020

Vi bodde i en Royal family suite på 3:e våningen. Stort bra rum och stort rymligt badrum. Fin utsikt från balkongen mot pool & hav. Inga problem att spendera två veckor på detta rum. Extrasängen dvs soffan som vår 17-åriga dotter sov i var dock lite väl hård att ligga på. Våra sängar var bättre än de brukar vara i Thailand men man får ändå ont i ryggen efter ett tag. Tur att det finns många massageställen dock så var hotellets massage svårt att få tid på då de är uppbokade hela tiden. Bra välkomstpaket ingick i Royal family rummen med öl, vin, juicer, kex, frukt, cola/Sprite, oliver, fetaost etc. Frukosten helt okej, fräsch och blev påfylld hela tiden. Rent hotell med mycket personal som plockar och städar hela tiden. Vi åt aldrig på hotellet (mer än frukosten) eftersom vi hört att det är dyrt och inte prisvärt. Vi åt på en av de lokala restaurangerna på stranden ”Captain Kook” där vi fick supergod mat till vettiga priser. Poolområden är jättefint men vi låg mest i stolarna mot stranden och där var det ok att ”paxa” stolar, vid poolområdet tog personalen bort handdukarna om man inte låg där innan 9.30. Vi har varit många gånger i Thailand på olika ställen men detta har varit absolut bäst, dock saknar vi något centrum att åka till på kvällen. Det ligger lite off men samtidigt blir det lugnt och skönt med en fantastisk strand och hotell. Kan varmt rekommenderas.

Tack camillao686
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 14 januari 2020

Dear camillao686,

Than kyou very much for your kind words and for making your preferred resort in Phuket during your stay. We are indeed very pelased to hear that you had taken advantage of most of our features and we hope that will find time to visit us again soon.

Omdömet skrevs 4 januari 2020 från mobil enhet

Mysigt mindre hotell som ligger precis vid Bangtaos fantastiska strand. Vi bodde i royal family suite , helt nyrenoverade med en härlig uteplats på markplan.
Vi åt frukost i restaurangen och tyckte att denna var mer än godkänd, färsk frukt omelett och äggröra.

1  Tack MSN77
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2020

Dear darrenleeMSN77,

Thank you for choosing to stay with and we're happy to see that our efforts to proactively maintain were recognized. The team and I enjoyed seeing you enjoyed your overall stay. We're grateful for your recommendation and hope to welcome you back again in the future.

Omdömet skrevs 10 november 2019 från mobil enhet

Vi återvände och tyckte att ingenting hade förändrats. Detta är ett bra hotell för barnfamiljen. Det har barnklubbar och många pooler att bada i. Rummen är mycket smarta och passar för familjer. Både micro och kylskåp. Restaurangen hade bra mat men lite högt pris. Dock äter barn under 12 gratis med betalande vuxen. Frukostbuffén håller hög klass.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack dicste
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 13 november 2019

Dear dicste,

Thank you very much for choosing to return to our resort during your recent stay. We're grateful for your positive feedback on so many levels. We'll continue to explore ways to ensure the rooms keep up and we look forward to welcoming you back once again in the near future.