Omdömet skrevs 2 augusti 2019

Vi (2 vuxna, 3 barn 4,5,6 år) bodde på hotellet i två veckor. Vi var nöjda med hotellet. Bra stort rum, bra pooler, underbart med närheten till havet. Sitta och äta frukost på stranden är lyx. Ganska lugnt, vilket vi uppskattar. Önskade sopning av balkong lite oftare, pga all sand. Restaurangen är inte den bästa. Finns bättre på stranden eller mitt över gatan. Nära till liten mathandel. Ett hotel vi önskar återkomma till.
En önskan är fler papperskorgar på stranden. Allt för att tänka på miljön och att förenkla för oss som turister att städa på stranden.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Sofia6789
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2019

Dear Sofia6789,

Thank you for choosing to stay with us. We're happy that you recognized our location for being in a less hectic side of the center. We are grateful for your confidence in our brand and hope to welcome you again at our resort in the future.

Omdömet skrevs 14 juli 2019

Relativt gammalt Hotel. Trist frukost, Tråkig mat och smaklös. Rummen modernt inredda men men hotellet ger mig mer ett intryck av ett bra 3 stjärnigt hotell.

Stranden helt ok. Massagerna 5 stjärniga. Vi kommer däremot inte att komma tillbaka. Det finns bättre Hotel i närheten för samma pris.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Smartsvensktysk123
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2019

Dear Smartsvensktysk123,

We appreciate your feedback this is definitely not the experience we want you to have when staying with us! Your feedback will help us to improve our operation. Your comments will be shared with pour team, and it's through comments such as yours that we're able to improve. Thanks again for your time.

Omdömet skrevs 3 maj 2019

Det här hotellet är nästan identiskt med hotellet i Kamala och gillar man Sunwing-konceptet är det jättebra. Om man reser utan barn så ska man hålla sig så långt borta man kan komma.

Det finns ett par skillnader jämfört med hotellet i Kamala:
+ Restaurangen ligger väldigt bra nere vid stranden med fantastisk utsikt från borden.
+ Stranden i mycket finare än stranden i Kamala
+ Rummen känns betydligt fräschare även om de i princip är likadana
- Färre vattenrutschkanor för barnen
- Undvik buffen på hotellet, den är inte speciellt god. Däremot är "a la carte" helt okej om man inte orkar gå någonstans.

Vi hade gärna stannat ett par veckor till och det är möjligt att vi återvänder i framtiden.

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack Petter M
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 6 maj 2019

Dear Petter M,

Thank you very much for five star review. I will certainly pass along your kind words to my team. It's our top priority to ensure that our guests experience is easy, convenient and comfortable. I'm very happy to know that you and your family had a perfect stay with us.

Please visit us again soon. We'd love to have you back for another comfortable stay at Sunwing Bangtao Beach Resort.

Omdömet skrevs 13 april 2019 från mobil enhet

Vi (2 vuxna 1 barn 5år) bodde här våren 2019 och hotellet är verkligen ett paradis för barn. Superduktiga lekledare på kids club, pooler anpassade för barn, maten var väldigt västerländsk och barnanpassad.

Frukosten tyckte vi vuxna var ganska trist, saknade thailändska alternativ men återigen, alla ungar tyckte den var toppen men brett utbud av flingor, yoghurt, bröd och frukt.

Kanonläge mitt på stranden, bara ca 10 minuters promenad vid vattenbrynet för att komma in till stan om man nu inte vill stanna vid någon av alla strandrestauranger på vägen.

Enda minuset var egentligen städningen, skulle inte vilja ha väldigt små barn (krypande) här med tanke på all smuts i hörnen. Hotellet kanske skulle investera i dammsugare istället för sopkvastar?

Bra med gratis wi-fi (via Ving) men ingen vidare fart (ca 3-5mbit). Har man behov av högre hastigheter hade restaurangen på andra sidan gatan en uppkoppling på 200mbit (rekommenderas, god prisvärd mat).

På det stora hela var vi väldigt nöjda med vistelsen.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack Rickard B
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 15 april 2019

Dear Rickard,

Thank you very much for taking the time to share your feedback about your overall experience. We are glad that you had a good time in our resort and we love the "paradise for children" and are pleased you chose to stay with us. Your kind words towards the team are appreciated and we look forward to your next visit.

Omdömet skrevs 1 april 2019 från mobil enhet

Hotellet är kanon även om man reser utan barn, som vi och som börjar närma oss den lvre medelåldern. Rummen rymliga och bra. Städningen sådär av vårt rum..kunde varit bättre. Men drt är ju inte där man tillbringar tiden.. God frukost i restaurangen som ligger längs havet. Underbart läge! Det är inte alltid att man i Sverige kan äta frukost och samtidigt lyssna på vågornas brus! Här finns mycket aktiviteter för barn under hela dagen. Yoga och gym för oss andra. Super! Solstolar försökte vi hitta några som var lediga men det var stört omöjligt! Alltid upptagna. Men tack vare det så hittade min man och jag ett toppenställe 100 meter från hotellet, Sea Sea, ett litet matställe som hyr ut solstolar för 100 bath per st per dag. Det erbjuds även goda fruktshakes( min favorit var mango shake) för en billig peng, även thaifood och seafood. Om man vill gå till byn och shoppa så är lättaste vägen att följa strandkanten och in på en liten väg som leder upp till en handelsgata. Det finns flera testaurangen längs stranden och även i byn. Vikommer säkert tillbaka till Bangthao stranden nästa år!

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack marjol600
MaureenBarranta1986, Manager på Sunwing Bangtao Beach, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2019

Dear marjol600,

Thank you very much for your recent stay with us and that you have taken the time and effort to gave us review. It was pleasure to read that you found everything was up to standard and expectations and that our location, room, cleanliness and kids activities were to your liking. We all really appreciate your recommendation, your kindness and we eagerly await your return later this year.