Omdömet skrevs 15 april 2018 från mobil enhet

Vi kan bara hålla med tidigare nöjda gäster. Vi bodde här en vecka och allting fungerade perfekt. De bästa rummen som ligger vid den lite större poolen rekommenderas, nr 117-121. Vi kommer med väldigt stor sannolikhet återvända till detta hotell, definitivt till Bang Tao, det hade allt vi önskade. Lugn och lång strand med gott om restauranger och lagom med liv.

Datum för vistelsen: april 2018
Tack 713tvs
Omdömet skrevs 24 december 2016 från mobil enhet

När vi först anlände kände jag: wow! Ett sånt mysigt litet ställe!
Men trots ett mycke bra första intryck trivdes jag inte fullt ut på pai tan villas.
Jag kan inte riktigt förstå sensationen från andra som kommenterat detta ställe. Någon nämner Lyx? Service som ett femstjärnigt hotell? Boutiqehotel? Detta är inget lyxigt hotell och förväntar du dig det ska du inte välja pai tan.

Pai tan villa är ett enkelt boende i daterade men välstädade bungalows och trevlig personal. Frukosten är liten men mycket god och fås på beställning. Poolerna är små men ok (så länge det inte blåser för då fylls dom med löv) och ligger direkt utanför dörren. Trädgården är fin men man hade behövt klippa av lite grenar på träden för att få in mer ljus.

Vi betalade ganska mycke för vårt boende då priserna skjuter i höjden strax innan julafton. Känns som att vi lätt hade kunnat hitta något annat för mindre pengar men minst lika bra.
I BangTao bor det mycket muslimer och Pai Tan ligger inom deras område. Det finns inga öl i minibaren men ägaren var noga med att nämna att det va helt ok att ställa in egen alkohol. På pai tan hörs böneutrop väldigt tydligt och det börjar från ca 05. Blev väckt vid 4 av 5 nätter. Detta påverkar troligen många resorter i BangTao beroende på hur vinden ligger men pai tan i synnerhet då moskén ligger nästan vägg i vägg.

Datum för vistelsen: december 2016
1  Tack 598annao
Omdömet skrevs 28 december 2013 från mobil enhet

Ett fint litet ställe. Här bor man med närhet till det mesta. God service och trevlig personal.
+ Storlek och standard på rum
+ Renlighet i pool och område
+ Fräscha rum och lyxig toalett
- Nära grannar och mycket insyn
- Ingen naturlig plats att sitta utomhus

Datum för vistelsen: december 2013
1  Tack Iminzon
Omdömet skrevs 19 december 2013

Lugnt och fint. Rent och fräscht.
Stora rum, bra AC, trevlig personal, nästan alla kunde förståelig engelska.
Ren pool och trädgård.
Olika frukost val. Helt ok frukost.
Tar några minuter att gå till strand och matställen men i gengäld mycket tyst kvällar och nätter!

Datum för vistelsen: december 2013
Tack Fanny N
Omdömet skrevs 8 januari 2013

Hotellet ligger ett par hundra meter upp från stranden. 8 fina villor varav 3-4 st hade egen poolaccess till en mindre pool. Framförallt är det väldigt lugnt till skillnad från de stora hotellen nere vid stranden. Trevlig personal och mycket rent, snyggt och välskött. Frukosten är inte jättevarierad men bra kvalitet på det urval som finns. Rummen är jättefina. Poolområdet är litet men trevligt och fullt tillräckligt för oss. Thairesturangen mitt över gatan från hotellet var jättebra och extremt prisvärd med dagens lunch för 60B.

Rumstips: Välj rum med access till egen pool om det finns ledigt.
Datum för vistelsen: januari 2013
1  Tack Dakaon