Priceline187 US$
Travelocity165 US$
Tripadvisor165 US$
Omdömet skrevs 11 juni 2017

Oo lång väntan innan vi kunde beställa vår fika. Vi besökte Pier 16 en lördag eftermiddag det var verkligen lugnt i restaurangen. Fantastisk ljussläpp tack vare alla stora fönster som byggnaden har. Vädret var inte det bästa men vi tog en promenad ute i det friska. Latten som vi fick serverat var svag, servitören hämtade lite mer espresso som gav lyftet till latten som blev riktigt go! Servicen var bra! Helt klart värd att besöka - men väl soligdag.

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack RaijaNikka
Omdömet skrevs 21 maj 2017 från mobil enhet

Jättevacker utsikt. Positiv och hjälpsam personal.
Jättegod mat och bra service i restaurangen, prisvärt.
Rummet var fräscht och fint trots att balkongen var ut mot lidingöbanan, men det störde inte.
Frukosten hade kunnat haft lite bredare utbud.
Rekommenderas!

Datum för vistelsen: maj 2017
1  Tack karolinaw541
Omdömet skrevs 7 maj 2017 från mobil enhet

Bodde här tre nätter, trevlig personal och fina rum.
Frukosten var ok, men inte mer. God äggröra men inget större urval.
Maten är god - men ät här en vardag när det är lite folk. På lördagen tog det ca 1.5 h från att vi fick bordet till att vi fick maten. Eftersom jag var hungrig så drar det ner betyget. Köket är underbemannat för att klara full restaurang.
Men, fina rum och fantastisk utsikt!

Datum för vistelsen: maj 2017
1  Tack SvartaPantern
Omdömet skrevs 8 december 2016 från mobil enhet

Det här stället ligger så vackert vid vattnet med underbar utsikt och atmosfär. Inredning och den tända brasan gör det ändå mysigare. Ett perfekt ställe att hänga på i veckan när man inte orkar laga middag MEN tyvärr är maten riktigt dålig. Har varit här flera gånger för att det är så mysigt men det enda som går att äta är pastarätterna. Ta aldrig hamburgaren!

Datum för vistelsen: november 2016
1  Tack Cyklister
Omdömet skrevs 20 augusti 2016

Jag och min fru bodde här två nätter efter vårat bröllop i augusti.
Det var inga problem för min pappa att checka in åt oss på våran bröllopsdag och lämna lite saker åt oss. Han fick med sig nycklar som vi kunde använda när vi kom på natten.
Hotellet är beläget precis vid vattnet och vid en brygga flera båtlinjer lägger till för olika transporter från och till skärgården.
Hotellet har 14 rum vilket gör hotellet väldigt personligt. När jag träffade på personal på dagen efter möttes jag av "du måste vara den nygifta mannen". Fantastiskt när all personal känner sina gäster på det sättet.

Tyvärr missade vi frukosten men eftersom det var helg då så hade dom libanesisk brunch som serverades från kl 12. Stor variation på rätterna och allt var delikat presenterat.

Vi hade bokat tre-rätters middag till i förväg och de bjöd på ett glas Cava när vi satte oss till bords för middagen. Maten var fantastisk och man fick välja fritt från menyn vilka tre rätter man ville ha, alltså inga förbestämda rätter som ger en lite billigare känsla.
Serveringspersonalen var också utmärkt, de frågade om vi var redo för varmrätten innan de kom in med den. Ordentliga portioner, stort plus!!
De rekommenderade tre olika viner till den rätt vi valt och det var verkligen fullträff.
Vi satt länge och njöt och vi kände oss så bortskämda.

När vi lämnade efter middagen frågade de när vi ville ha frukost dagen efter, de flesta andra gästerna hade velat ta med sig en liten frukostlåda så det var bara jag, min fru och ett annat par i restaurangen till frukosten.
När vi kom började de laga till äggen.

Det är få hotellbesök som lämnat ett så starkt och fint intryck hos mig som detta.
Vi kommer garanterat att besöka detta hotell igen.

Det enda vi har att anmärka på var att telefonkontakten med hotellet var dåligt. För det första hördes knappt vad som sades, hela kontakten och servicen kändes ganska dålig över telefon. Det gav oss en ganska olustig känsla inför det kommande besöket. Detta spolades som sagt omedelbart bort när vi vaknade dagen efter och möttes av så fin personal.
För övrigt saknas telefoner på rummet så det går inte att nå receptionen från rummet om man inte ringer från sin egen telefon.

Tack Pier 16 för två underbara nätter och en heldag hos er!

Rumstips: Om jag inte minns fel är alla rummen riktade åt samma håll (norrut), eventuellt kan det skilja någon kvm.
Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Martin S