Lite av en byggarbetsplats på utsidan vid ankomst ,,
Kommer in i entrén ,Ser ut som en större bar, o möts av en trevlig kvinna som säger vi är för tidiga för vi måste hålla på tiderna nu när det är nytt/ombyggt/ser väldigt fint o påkostat ut i övrigt allting,Talade sedan med en flexibel o trevlig kille (Simon)som checkade in oss på rum 292 med havsutsikt,
Alla Rummen är riktigt små tyvärr men mysiga,men fantastiska kvalitetssängar kuddar o övrigt,går ned i poolområdet o förvånas över den varma stora polen 38gr,,riktigt skönt där man kan trivas en stund med något att dricka,,
Middagen på kvällen flöt på som vanligt med mycket trevlig personal som är på topp,,Matsedeln kan vara lite svårtolkad med mycket utländska namn på maträtter,,
Kommer gärna tillbaka om ett år o gör en ny bedömning när allt är färdigbyggt, Nästa gång blir det Falkenberg strandbad som är vår favorit numera,,
Tack Ess Group för att ni finns för oss upplevelse-sugna personer .

1  Tack clarion99
Patrick Silvermarck, Gästservice/reception på Ellery Beach House, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej Clarion99,

Vilken underbar feedback! Tack så mycket för dina fina ord om hotellet. Det gläder oss att höra att ni haft en fantastisk upplevelse hos oss från början tillslut. Precis så vi vill att det ska vara. Jag kommer personligen ser till dina fina ord av vår personal når ut till respektive avdelning.

Du är varmt välkommen tillbaka till oss, förhoppningsvis inom snar framtid.

Önskar dig en fin dag!

Patrick Silvermarck

Jag hade höga förväntningar på Ellery Beach House och har verkligen väntat på att åka dit. De håller fortfarande på att renovera så jag kan förstå att vissa saker inte är klara ännu. Här kommer lite blandad feedback:

Vi uppskattade verkligen den sköna, vackra och inspirerande inredningen, i alla hotellets hörn. Middagen vi åt var jättegod, speciellt varmrätten som var deras Flankstek (magisk!). Förrätt & dessert helt OK. Service i restaurangen och frukosten var bra, extra bra i restaurangen (kvällen den 15/9).

I spat hade vi önskat varmare temperatur i poolen inomhus och i poolen vid bastun. Vi frös tyvärr av poolen och vet inte om det kanske ska vara så? Bara en heads up. Den stora poolen utomhus var varm och skön med en riktigt snygg omgivning. Ni kanske ska skylta upp lite där det fortfarande byggs så förstår vi som gäster att det är saker på gång ;)

Frukost var bra, goda urval och med en härlig nisch. Receptionspersonalen var trevlig och uppmärksammade alla som gick förbi. Kul med biljard, shuffle och bar i anslutning. Jag tror att man får den bästa upplevelsen av Ellery på sommaren och jag föredrar tex The Steam Hotel och Strandbadens spa mer för de hotellen har tänkt på lite mer detaljer. Jag saknade musik i spat, i poolområdet... det känns inte lika mysigt utan musik och man vill ju åt den känslan.

Personalen i baren i Coco Beach Club kunde ha varit lite mer alerta & glada (charmen saknades), samt att dom kanske var underbemannade med nästan fullt med gäster.. det är synd.

Med detta ville jag bara att ni tar del av det som kanske ska tänkas på lite extra, annars SUPERFINT och NAJS hotell! Vi ses igen! :)

Rumstips: Välj rum med utsikt! Vissa rum är rakt ut mot paddelbanan.
Tack ThereseJi

Hej Therese,

Vilken underbar feedback! Tack så mycket för dina fina ord om hotellet. Det gläder oss att höra att ni haft en fantastisk upplevelse hos oss från början till slut. Precis så vi vill att det ska vara. Vi tar med oss din feedback gällande musiken vid utomhuspoolen, bättre skyltning när det pågår ett arbete och service i Coco beach club.

Du är varmt välkommen tillbaka till oss, förhoppningsvis inom snar framtid.

Service Manager

Mycket snygg byggnad med väl genomtänkt interiör. Fantastiskt sköna sängar och smakfullt inrett rum (De luxe). Vi vet att Ellery just öppnat och jag tänker att de flesta av oss fått väldigt förmånligt pris/fint erbjudande såhär i starten. Därför tycker jag att föregående recensioner är orättvisa. Fin service, goda drinkar, skön atmosfär. När man på ett trevligt vis påpekar eventuella brister är personalen mån om att kompensera. Ge stället lite tid. Det här blir ännu bättre när barnsjukdomarna är historia. Inget partyställe, utan avslappnat lyxigt.

Tack Linnea S

Hej Linnea,

Tack för att du tog dig tiden att bedöma och berömma Ellery Beach House. Det är väldigt härligt att läsa att ni har njutit av er vistelse, från våra fantastiska sängar, rummet, inredningen till service upplevelsen.
Återigen tackar vi dig för dina kommentarer och önskar dig varmt välkommen tillbaka till oss snart igen.

Omdömet skrevs 10 september 2020

Var där öppningsveckan, stället är helt Ok men kan tycka att det översäljs i sociala medier i deras annonser.
Padelbanorna var grusiga, fick intrycket av att dom inte fixades till.
Spet helt ok.
Maten i restaurangen får Godkänt men inte mer.

1  Tack johanc630

Hej Johanc630,

Vill börja med att säga att det gör oss väldigt glada att se att ni har njutit av det mesta på hotellet. vi hoppas på att få välkomna dig tillbaka till oss I framtiden.